30/8

Jag uppdaterade aldrig igår.. o.o
Så vad hände igår? Det var fredag om jag inte minns helt fel. Det betyder med andra ord skola. Jag skjutsade Mathilda till station i min limo medans Anna fick cykla bredvid. Mathilda började klaga på färgen men vadå, har hon aldrig sett en röd limo förut? Attans sikken bonde hon är!
Hade medieproduktion kommer jag ihåg minsann. Både A och B klassen samlades i musikrummet där vi fick lyssna på en stammande musiklärare. Han hette typ.. Kent tror jag. Hur som, fick reda på att jag hamnade i den grupp som skulle ha graf. först. Blir väl la sådär. Vet inte om jag är så jätte intresserad menmen. Får gå ändå i guess. Så gick vi runt och kikade på alla klassrum osv. Fick även göra IDkort som vi får lämna in om vi vill låna hem saker under lov osv. Superfult! (:
Men så blev det en lååång lunch eftersom vi fick en timme extra. Det hela slutade med att jag och Tomas (vår kontaktlärare) satt och disskuterade killar av alla saker. O.O Haha! Han trodde minsann att jag skulle hitta en satanist som var invandrare och ta honom som min kille. Han är en rolig kille. En rolig kille som är sådär komiskt djup av sig. Charmigt! Honom tycker vi om. Han har MDK-lektionerna om jag inte minns fel, mediekunskap.
Vår andra och sista lektion på fredagar är matte och denna gång som var våran första fick vi göra ett jobbigt svårt prov. Eller ptja, svårt och svårt var det inte. Men det var ungefär allt som vi gått igenom under nian så lite jobbigt blev det. Frågor såsom vad är differensen av 12 och 3, eller vad är produkten av 12 och 3 inledde det hela. Men eftersom jag är bäst så klarade jag självklart att fylla i alla uppgifter. (Seriöst alltså, jag skrev på alla utom en..!)
Mathilda och Dennis stod sött och väntade på mig vid stationen när jag kom med bussen. Sötnosar. (: Blev att dunka fjortismusik och nästan bli mosade in i räcket på hemvägen. o.o Idiot till lastbilschaufför! ><
Väl hemma så fikade jag på stationen i väntan på moder som sedan kom och vi kilade runt på staden. Beställde äntligen tid hos optikern. Så det blir linser snart vilket kommer att bli underbart! (: (:

Idag då?
Jag har varit en utemänniska idag. Svårt att tro.. Haha! Började dagen med att fälla träd. Eller tja. Kent och hans fader fixade träden, jag såg på. Men jag hämtade en skottkärra åt dem. Så lite aktiv var jag allt. Var ju till och med tvungen att ringa på grannen och fjäska.
Men sen så pillade det i kroppen så jag våldgästade Godby. Det var nästan full cirkus där ute. Hästar och människor överallt. Som det ska va! (: Sen så gick vi ute i skogen. Bara det är ju en upplevelse i sig härute. Man vet aldrig vart man hamnar minsann! Och jag hade en påse med mig i skogen. Så någon som ens har en susning av vad jag pysslade med? Nej, jag antog det för det ni nu ska få bevitta när något i särslag! Jag, Emilia Saxin plockade svamp i över två timmar och fann det.. roande! o.o *hjärtstillestånd* Efter ett tag och mycket frågande av svampar(jag tror Tarja vart lite trött på svampfrågor där ett tag.. haha!) så hittade jag kantarell efter kantarell. Så nu vet jag bergsäkert hur en kantarell ser ut och hur en Karl Johan ska kännas och se ut med. Riktig svampexpert jag har blivit. Jag borde ställa upp i VM i svampplockning. (: Eller kanske simning? För blöt blev jag allt. Vi försökte undvika kärren och igenvuxna hjulspår så gott vi kunde. Men jag ska ju vara överallt och ingenstans så POFF stod jag med vatten upp till anklarna. Roligt! (:
Jag och fru T gjorde det förbjudna (det som beliggs (finns det något sådant ord?) med dödsstaff, halshuggning med slö kniv) och red hästarna till sommarhagen i grimma och e t t grimmskaft.. Det var skoj. Jag har bildbevis så nu ska jag sätta dit Tarja.

Attans så långt, men långt är det till Kina med och folk åker dit (detta var alltså en färklaring varöf jag tillät det hela att bli så långt). Jag är smartast i världen. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback