femtonde augusti

Nu är jag hemma.. äntligen!

Det har väl inte hänt allt för mycket idag. R och E kom ut en sväng så det var trevligt minsann..
Hästen vägrade lasta sig idag. Jag vart riktigt frustrerad. Trött, ville hem, jobbig häst och noll medgörlighet från hans sida. Slutade i att jag höll linan och puttade upp honom för rampen. Ptja.. Mitt tålamod har inte varit speciellt lång dessa dagar kan jag ju upplysa folket om.
Väl i Godby igen så kom det ut en svettig häst, men det skyller vi Kent för. Han var ju värre än Matias att köra. >< Hur som, det var varmare i transporten med så ptja. När hästen väl var tillbaks i kära hagen så blev det att pilla lite i stallet. Så nu har vi fått upp några gallerkorgar och hjälmkrokar.. :) Blir en aning annorlunda nu än det var förr. Men somsagt, det hela blir mucho bättre.

Imorgon blir det att pilla mera och då kommer nog allt upp om vi arbetar på.. Senare på eftermiddagen så blir det att traska över till Mathila där fjortisvännerna befinner sig. Så ska vi väl antagligen inhandla mat och sedan hem och laga. Riktigt mycket vuxenpoäng.. :) Nehej, nu ska jag ut till päronen och glo på tv.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback