fjärde augusti

Yess, värkande fötter och smalben men ack så lent hår!
Gick upp runt halv tio då jag insåg att ingen var hemma mer än hunden. Liksom, vem får för sig i jobba på en måndag? Antingen så har världen förändrats eller så är det jag som är slut i huvudet. Välj själva!
Hur som. Vart att fara till stallet till elva, utan saltsten. Menmen. möter Tarja och vi sätter i stort sett igång på en gång. Rensade bort allt längst in i stallet. Krokar skruvades bort, spikar krängdes ut och bräder blir bortslitna. Jag skulle tippa på att vi haft bort över hundra spikar som inte fyllde någon nytta överhuvudtaget! Kunde sitta en bräda fastskurvad (!) men ändock så var de tydligen tvugna att spika i tre spikar ändå. Och vi fanna spikar på alla de platser där de antagligen inte fyllt någon funktion. Ja, jag säger då det. Så det blev att ta till kofoten och våld. :) haha!
Vi har även borstat väggar, tak och golv fria från halm, damm och spindelväv. Och idag har jag lärt mig en viktig läxa; i spindelnät finns det spindlar! Och jag må då säga att Godby är spindelvänligt då alla våra spindlar allt får växa sig feta och stora. :D Kul tycker Tarja, utrota hemskheterna säger jag! Nejmen jag ljuger inte om jag säger att de är stora på en tia i bara kroppen och feta som stenar. Huuu! Panikpanikpanik, speciellt då jag fick en i handen! Attans vad jag skrek och fy så både Tarja och Elin skrattade. Just ja, Elin dök upp och gav oss en hjälpande hand med. Uppskattades mycket!
Jag tog till mig uppdragen att fixa fönstrena också. Så nu kan men se ut vilket är en stor skillnad från innan! Haha! Nästa sommar bli fönstrena vårt projekt. De skall målas och kittas om, sedan blire finfint!
Elin for till träningen vid tre fyra eller något sådant så jag och Tarja slet till klockan sex - halv sju skulle jag tippa. Då fanns det inte mycket spindelväv kvar eller damm för den delen heller.
Så imorgon blir det att börja måla den bortesta delen i stallet. (Alla saker befinner sig nu i den närmsta delen emot stalldörren och där skall det målas när det bortesta är klar.) Blir det traditionella färgen svart och vitt i boxarna medans fronterna till boxarna är svarta. Den 'nyuppsatta' väggen blir även den svart och vit och de bärande stolparna är vi ännu obeslutsamma om. Ska de vara vita eller delade?
Gallrena blir målade i en blanksvart färg och taket vitt ofc.. Alla detaljer såsom krokar, låsannordningar till boxdörrar osv blir i guld. Medicinskåpet blir svart skulle jag tippa med de nuvarande hästarnas namn i guld. Ungefär som en minnestavla. :) Inser nu att när jag skriver det så låter det inte alls särskligt snyggt men attans så snyggt det kommer bli. Alla förutom guldet är det som stall Godby var målat i först så vi väcker det gamla till liv. Spännande!
Så hela dagen, infrån elva till sex har vi levt på vatten, damm och muffins. Nu värker somsagt mina fötter och vader men mitt nyduchade hår är verkligen superlent av någon skum anledning. Jag ska börja duscha en gång i månaden iställer för varannan.. :) haha!

Storm ute så uppdaterar jag inte på flera dagar så har jag dött. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback