sextonde augusti

Yesss, nu är man här again.
Att man alltid ska hamna här tillslut. Har dragit mig för att ens logga in hela kvällen, eller ah, den del av kvällen som jag varit hemma på.
Fart hela dagen i princip. Men det går lungt att säga att jag har stressat långsamt. Okej, ska sanningen fram så har jag inte stressat alls idag. Riktigt skönt för omväxlingens skull. (:

Vaknade av mobilen som tjöt vid halv nio då jag tänkte gå upp men tja, jag är ju inte precis den som självmant kliver ur sängen oavsett dag eller situation. Hur som, kom inte upp ur sängen förrens klockan närmat sig halv tio och huset låg öde varpå det fanns en sovande hund nedanför sängen. Papa lovade att han skulle hämta upp mig om en halvtimme dvs runt tio någongång. Vet ni när han dök upp? Halv tolv..! Och jag hade ju meddelat Tarja om när jag på ett ungefärum skulle vara i stallet så ptja, irriterad var ju bara förnamnet då jag fick reda på att han befunnit sig hemma hos Keller och bara druckit en kopp kaffe. Paaah! ><
Menmen, väl i stallet så blev det till att arbeta igen. Att det aldrig blir klart. Förstår inte. :'D Skruvade en massa men som hjälp fanns starke Kalle som fixade både det ena och det andra med skruvmejseln. Och han köpte till och med bullar och dricka när han hämtade hunden. Snacka om service. haha!
Men nu ser ni är det inte mycket mer som ska till innan stallet är klart för denna gång. 'Medicin-skåpet' blev målat invändigt idag så de saker som skall in där ligger i stallgången och så skall skåpet målas svart utvändigt. (Vitt innuti för att snitsa till det hela..)
Vi har fått upp fyra hyllor inne i sadelkammaren, fixat till sadelhängarna så de tar mindre plats och lite annat smått. De förra annordningarna tog så grymt mycket plats men nu kan vi se halvväggen vid sadelkammaren. ;) Bara det är ju en stor förändring. Sedan har vi fått upp diverse korgar och småsaker som får undan rätt mycket så för tillfället kan man säga att vi är.. organiserade. ^^ Speciell känsla må jag säga.

Vid halv sex sedan befann jag mig hemma hos Mathilda där även Ellenor, Anna, Julia, Masiel, Linn och Daniela befann sig. Snajtsigt. Vi käkade tacos och hade lite mysigt. Anna fixade även mitt hår och det vart supersnyggt! Kommer förmodligen dyka upp någon fjortisbild snart så då kommer ni se hur jag såg ut. Trevligttrevligt. Det hela slutade i att båda Anna, Ellenor och jag hade likadana frisyrer. :')
Menmen, kvällen fortgick och tillslut tröttnade jag, Daniela och Julia så vi tog en promenix. Stötte på Ellen, Cajsa och random people på stan så det blev att prata lite innan vi gick vidare. Mystiska saker sker i Arboga ska jag ju bara påpeka! o.o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback