Första inlägget *applåd till mig*


Det är fredag idag. Sista dagen innan lovet. Jag var grymt pepp idag. Redan innan jag klivit upp ur sängen. Det är sällan något sådant händer. Men detta firade vi med att jag inte visste vad jag skulle ha för kläder på mig. o.o Smärre katastrof här på morgonen. Det var tio minuter kvar innan Mathilda skulle dyka upp och jag hade inga kläder på mig. Eller ah, det var en tröja jag letade efter. Sen fann jag den likt en uppenbaralse, nästan så att man kunde fälla en tår där på morgonkvisten. ;) Kom nästan i tid till Danela idag, men bara nästan. Så pass storslagna att jag ska komma i tid behöver vi inte vara, inte ens för att det är lov sen.
Började med SO today. Det är rätt spännande och intressant faktiskt. Etik och moral är mer intressant än jag trott faktiskt. huhu. Fick disskutera en himla massa och jag var verkligen på hugget. Och jag antar att Anderas tyckte det var bra för han frågade mig stup i kvarten om vad jag tyckte. Mest tror jag det handlar om att jag verkligen har andra åsikter än alla andra. Och i guess han tycker att det är mer spännande att lyssa på mig än andra. ;) JAG ÄR BÄST! haha. Men ah, samtalsämnet vad abort och gick sedan över; "Är det rätt att bryta mot lagen?". Kom in på om det ska bli lagligt att ladda ner musik och filmer och sånt. Så kom det ju upp att dom som skapar musiken förlorar på det. Då kom någon med förslaget att man ska betala typ som skatt på att få ha en dator och därefter kunna ladda ner hur mycket man vill. Men liksom, det blir ju helt fel. Om man säger att jag inte alls laddar ner någonting och så sitter min granne och laddar ner för att jag betalar skatt på datorn. Det blir ju en sjuk orättvisa.. Så jämförde Eek med att det blir samma sak som att vi betalar skatt till staten för te x sjukvården.. Haha, HUR kan man jämföra nöja med sjukvård? Alla som betalar skatt utnyttjar ju denna skatt på ett eller annat sätt. Alla åker på vägarna, vissa har sina barn i skolan, vissa åker in till sjukhusen osvosv. Men alla laddar inte ner. Jag vart arg under den diskusionen. x) haha.
Tacobuffé idag. Gott som bara den.
Fick tillbaks matteprovet sen. 15/21. :) Ett poäng ifrån vg så i'm happy! :D yaaaaay .^^ huhu.
Fysik in my ass! Jag hatar't! >< Så förbaskat svårt att jag får psykbryt. IG VARNING där alltså -.- Skit samma.
Spanska prov sista lektionen också. Gick la sådär. Skrev på allt förutom cirka 20 verb och så. Hjärnsläpp där alltså. Men blir iaf ett G hoppas jag. Ska verkligen kämpa för att höja mig massor. Ligger ju redan på gränsen till VG i språk så jag håller tummarna för att jag får VG i betyg sen och så.
Sen så stötte jag på Cajsa innan hon gick hem. Vi bestämde oss för att hälsa på Per-Anders. Han är en trevlig prick. Vivart kvar där i över en timme och blev därmed dom sista eleverna ut. ^^ haha. Men vi gjorde en analys på hur hans liv varit osv. Och enligt den psykologiska bok jag läst så är han inne i den förtvivlade åldern. ;) Och snart, om ett par år när han gått i pension så kommer han bli mycket sexuellt aktiv. x'3 haha. Det hade han ingen åsikt om. o.o haha. x) Men ah.
Sen tillslut kom vi iväg. Drog  upp på stan en sväng. Skulle ju beställa klipptid åt mig och Ida men eftersom vi suttit hos PA hann dom stänga. >< haha. så vi gick och köpte godis. :3 GOTT. eller ah, det var Cajsa som köppte godis. Jag joinade bara. Sen så ringde mamma och jag stack iväg till Lidl. Hon skjutsade hem mig eftersom detär så OTROLIGT lång ifrån mig till Lidl. x'3 haha. Så fick jag Kents semla. :D maha. Det var gott. :3 För mamma skulle isf köpa en ny till kent när hon åkte hem. Så jag tog den. TODÄ. Det bara skrek ÄT MIG! Och jag var ju bara tvungen att göra dens vilja ellerhur?!. Men ah.
Orkar seriöst inte åka ut till stallet idag så det blir att slappa hela kvällen. Ska bli äckligt skönt. Han ju utsläpp imorrn och så med. Blir la bra ändå. :3 Tänkte nog ta en låååång promenad med Calle imorrn . :D Får se om det blir bra väder så kanske kameran åker med också. :P
Ikväll kommer antagligen Mårten hit med. :) Ska keka mat och leka lite och så. TrevligtTrevligt.

CIAO

Kommentarer
Anonym säger:

Men din gnuuuuuh! vi får se hur vi göra med klänningsköp, för jag tror att mamma skulle åka och baxa en med mig.. vi får se, huh?! börja blogga igen!

2008-05-05 | 07:14:35
Bloggadress: http://tobehappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback