sextonde juli

Mhm, onsdag idag alltså.

Vid kvart över tolv så mötte jag moder på staden. Vi hämtade ut ett ellos-paket som innehöll ett sängöverkast och en väska. Jag tror nästan att det är en likadan som Ida har.. o.o Hur som, den är trasig hur som helst. Handtaget gick sönder direkt. Kuuuuul! >< Men det går nog om man bara köper en ny såndär metallgrej och trycker dit. Menmen, sen så for jag till Camilla och Magnus samt Ricky the supersöta dog.. :'D
Sedan så bytter jag fordon och tog mig ut till Nalles tillsammans med fader och Stefan. Käkade lite mat och så innan vi for hem. Fader går över till Stefan och jag åker ut till stallet.
Kul och intressant dag ellerhur! ><

Hur som, hästträning right?!
Gick super idag alltså. Cavaletti idag, delvis böjt spår och delvis rakt. I båda övningarna hade vi med tempoväxlingar och varierande steglängder.
Började passet med att rida ryttarmärket i skritt. Superbra program det där! Menmen, Calle var superstel i halsen så det vart att ta tre serpentinbågar i trav. När han vart en aning mer medgörlig så lade jag på en volt vid A och C även dessa i trav. Så höll vi på ett tag i båda varven och faktiskt så kom han i en bra form ett par gånger. Dock bara för ett par steg med ändå. Förbättring, förbättring!
Sen så vart det att ta bommarna. Red på en volt vid A så att bommarna kom med, red upp till C och tog en volt med bommarna där osvosv. Passade på att rida i olika tempo (bommarna låg lite i en böjd form så att man skulle kunna växla tempo) och Calle klarade det utan att slå i mestadels. Känndes som en klar förbättring nu när han verkligen bjuder emot 'hindrerna' istället för att redan ifrån ansatsen känna att han tvekar. Så även en förbättring! :)
Red på dessa volter ett tag innan det vart två serpentingbågar istället. Gick i ett rasande tempo men han klarade sig galant ändå. Superb! Hur som, Calle blev nog ganska slut i benen där emot slutet då han snubblade och fick med sig hela bommen en bit. Klantarsel. x)
Skrittade en stund och när han slutat flämta osv så tänkte jag att det kanske är dax för att prova galoppen igen. Sagt och gjort (eller tänkt och gjort ;))  så vart det att galoppera. Högervarv, hans svåra varv, tänkte jag inte ens utan jag ställde mig upp och lät honom springa. Men sedan när vi bytte varv så fick jag mycket mer kontroll. Kunde reglera farten och volten. Jag fick även honom att ställa sig en aning. Och detta är då en klar förbättring från ett halvår sedan då han bara kunde löpa som bara en travare kan rakt frammåt.
SNYGGING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback