Sviiin

Mohaha, snart kanske jag omvandlas till en Norrman. :'D
Sitter nu i Svinesund som ligger precis vid Norges gräns, tar väl cirka fem minuter innan man är inne i Norge härifrån. Kuuul! :D När man tar sig in mer åt civilisationen så kryllar det av norrmän, det är säkerligen mer norrmän på gatorna än svenskar. Och jag lovar, norrmän kan i n t e köra bil. Riktiga svin och man sitter bara och garvar. Finns vissa som parkerar i vägkanten av i en rondell, parkerar vertikalt (heter det så?) så det får plats med tre bilar istället för tio. Och blir man irriterad eller bara vill ha lite skoj så hänger man sig på tutan när man ligger bakom en norrman. Superkul! x) Jo minsann här kan man allt roa sig ordentligt! 

Fredag: 
Vid ett ungefär så drog jag ner på stan för att vänta på Mårten. Han dök upp och vi drog runt på stan ett tag, käkade minirulle och gick i spöregn. Vid fyra kom Johanna så då vart det att åka bil. Tog väl runt fyra timmar och trettio minuter att åka och vädret var väl inte det bästa. Men det gick ju och det fanns väl en del saker so fick en att dra på smilbanden. Visste ni att det finns en stad som heter "Gatan" eller att nästan alla affärer säljer Hallal kött. x'D haha! Sedan finns det en stad inte långt härifrån som heter "Ingerborgsröd". Där vill jag bo! Huuu!
Väl framme vid Maria så möts man av Matthias, Malin och barnen Iza samt Nea. Vi käkade lite och hade trevligt. Lite tråkigheter hände som jag gärna inte vill dra upp. ><

Lördag: 
Vaknade runt sju av att jag hade två hundar bredvid mig samt en bror nere vid fotändan. Varmt som en bastu och en grym huvudvärk som håll sig sedan dagen innan. Så jag gick ut och satte mig i tältet ch halvso innan det vart för kallt så det vart att traska in och sova en stund till. När hela huset vaknat upp så vart det att dra in till Strömstad och kolla lite. Vackrare stad får man leta efter säger jag bara! Vi käkade lite pizza innan vi gick längs bryggan med hundratals båtar och åt mjukglass. Kollade på affärer av alla möjliga slag som var trevligt att kolla på. Men seriöst, blir jag rik så köper jag garanterat ett sommarhus här nere! o.o 
For sedan iväg och spelade minigolf, jag kom trea vilket jag inte trodde! Spelade uselt som alltid men det var fina banor och en fin camping. :) (Vuxenpoäng!!)

Söndag: 
Seg morgon som vi alla trodde skulle bli en dryg dag. Molnigt och det blåste. Men vi gav oss iväg ändå. Mot Nordby (?) som är ett stort köpcentrum. Ungefär som Tuna Park skulle jag tippa om inte lite större. Fanns en godisbutik som är lika stor som en helt vanlig mataffär men bara är fyllt med godis längs hela väggarna och golvet osv. Sedan finns det en Tobaksbutik. Gissa vad som fanns där. ;) haha! 
Varje gång man handlar så frågar kassörskan som man ska betala med Norska eller Svenska. Fattar ni hur mycket norskar det finns här eller?! Alla norrmän åker ju över gränsen och handlar eftersom det är billigare här. Och det finns många som tar med husbilen eller husvagnen bara för att handla.. o.o Och andra går ut till bilen, fyller den och går sedan in och handlar mat igen. >< Seriöst helt otroligt! 
Och vart du än går så finns det en godisaffär. Vid en affär som Konsum kan det ligga tre olika godisaffärer som är lika stora som varuhus. Liksom, hur mycket äter norskarna egentligen? x) haha!
Efter att vi varit vid det där köpcentrumet så for vi vidare till en ö ungefär. Havet. Det är supervackert! Jag, Iza, Maria och Johanna plockade snäckor vid stranden. :) 

Imorgon blir det att att fara över till Norge och gå på Oslos motsvarighet till Liseberg, om detta inte är större. o.o Finns vattenpark med och så. Trehundra kronor per person. >< Fast det är ju relativs billigt ändå om man tänker efter. Allt ingår ju typ. :) Men det blir nog spännande. 
Kommer antagligen hem på Tisdag men jag skulle inte ha något emot att stanna här ett tag till kan jag ju säga! Det värsta är ju att jag missade att ta med mig kameran. ><><><><>< Baaaaajs! (moget!) Men Jocke säger att jag får låna hans något vassare Canon om jag vill. :D Får la se, känns inte alls lika kul att ta med någon annans kamera. huu!
Nej, nu ska jag nog gå och kolla på där Matthias bli tatuerad av Maria. Han tatuerar in döttrarnas namn på varsin fot. Gölligt värre.. ;)

Ciao..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback