andra juni

är på förbaskat dåligt humör så jag tänker bara inte uppdatera nu!

21.38
Det börjar kännas som om min blogg börjar lika Idas mer och mer. Usch och fy för det. ;) haha.

Okej, mitt humör är bättre så nu tänker jag förtjälja hela min dag! Sedär.

Började med att jag vaknade hemma hos mama. Gick runt där ett tag innan jag tog ut hunden på en promenad för att sedan ta moppen hem till papa. Mötte sedan Mathilda och Daniela för att vi sedan gick vidare till skolan. Väl där så var det svenska. Eller ah, inte svenskasvenska utav vi.. satt där och gjorde ingenting. Meningen var att Hans och Torbjörn skulle komma och prata med de tycktes aldrig komma. Men tji fick vi, dem dök upp lagom tills jag, Anna, Ellenor och Julia skulle gå. Så vi sa hejdå och begav oss till kyyyrkan några minuter sena. Hur som, körövning. Gick prima ballerina så att säga. Efteråt så var Carin (eller om hon snott från skolan) generös och bjöd oss alla på glass. Fick två glassar tillochmed som vi tjockade i oss. Smarrigt! Lunch på det. Haha. Jag blev vegitarian. Kyckling på ben är inte min starka sida och detta utnyttjade mina fjortisvänner fullt ut. Fy vad äckligt med en himla massa senor och ben och uhhhh. Nej, hellre står jag över och käkar sallad än äter.. det där!
Jag och Daniela drog hem efter lunchen (vilket nästan alla andra av mina fjortisvänner också gjorde) för vi skulle till Villa och muppa oss. Nejtack, jag vill gärna inte slänga upp fläsket bland hundra andra pinnar för att få umgås med klassen!
Mama kom sedan vid två och hämtade mig. For till Pops och köpte ett par tunna leggings och ett par hudfärgade sådanna dära saker som man bara har på fötterna. (Bäst på att förklara eller vad?) For till staden och kollade lite efter en tröja att ha över klänningen men nehej då. Blev att fara till Koeping och kolla. Jag verkligen avskyr att handla kläder med mama. Att ha hennes förväntingar på min kropp är påfrestande och med min korta stubin går det inte. Och när jag blir irriterad och säger att jag ärligt inte vill prova en tröja så blir mama tjurig. Pööh. Hittade dock en supersöt tröja som jag köpte, eller rättare sagt, min mama köpte åt mig. Sen åkte vi hem och jag for hem till papa. Kekade mat och checka fiilm. Wonderbar film! Stage Beauty. fem av fem toasters (dels för snygg skådespelare!). Nu på kvällskvisten tog jag mig dock i kragen och slängde på mig joggingskorna. Tog mig runt 2.4 (?) km på en 15 minuter sådär. Sepe jobbigt men sepe bra! Nu ska jag bara klämma in en till km så man kommer runt hela spåret på 15 minuter! Målet för sommaren ligger där i alla fall. Jag ska bli en smal skinka..! Den du..

Högsjön imorrn. Jag ska moppa dit ut med Ellen och Eek. Får la se vad som händer. Tänker nog inte bada utan blir nog bara att sola gärnet. Ska bli superskönt! Hur som, ännu en dag har nu nästan helt passerat och detta för mig/oss närmre D dagen. Två dagar och sex timmar kvar innan man stolt traskar ut ur kyrkan. Och enligt Masiel här nu nyss så blir det traktoråkning trots allt. Hejja Bolander eller något..! Nu återstår bara klädningen utav vagnen. Ännu ett prob.

nej, nu ska jag och mitt blöta hår förpassa oss bort ifrån datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback