artonde juni

artonartonarton.. jahop?
jag avskyr regn. Verkligen! Det är bland det värsta jag vet, och speciellt när jag ska göra saker. Det skulle ju inte förvåna mig och hela nästa vecka regnar bort! Paah!
Hur som, idag blir det att packa hemma hos papa, saker som ska packas om hemma hos mama. Onödigt värre! Sen ska jag väl se till så att jag inte svälter här hemma, jeg menar, det vore väl synd ellerhur?! haha! Sen blire att hämta mooopen och punga ut sexhundra spänn (inte jag men ändå). Avskyvärda moped! Jag fattar inte varför jag skaffade en. Pengautsugande äckliga motordriven apa! Sen att han vägrar starta, låter konstigt och är allmänt ful gör inte saken bättre. blä!
Efter att jag hämtat ut den avskyvärda grejjen så ska jag sätta mig på den och fara ut till stallet. Funderar på att rida faktiskt. Var ju grymt länge sedan jag ens hade tid att titta på Calles sadel. o.o Har ju knappt varit ute och klappat på aset i veckan. Fy vad hemskt! Saknar honom faktiskt. Konstigt men sant. Han är ju min plutt, ellehur! Förstår inte hur jag ska klara mig i över en vecka (som läget ser ut nu så..) utan att ens.. se honom. >< Visst att jag får tillbringa vareviga dag med sjutusen andra hästar men det blir ju inte samma sak. Hoppas att jag får ta med kräket sen!
Men jaja, efter stallet blir det att fara hem till mama i guess. Där ska jag nog chilla. ;) haha! Sen vet jag faktiskt inte, som sagt, tiden får utvisa. ;)



21.57
Nu har dagen passerat i stort sett. Har inte alls fått mycket gjort men har ändå klarat av dagens mål! (Förutom att borsta tänderna.. o.o FY!) Hur som, vid fem så kom mama och hämtade mig och vi for till staden. Handlade lite på apoteket och så. Sen köpte jag mig allt en ny tandborste samt tandkräm. Jag slog på stort med och köpte tuggummi! Snacka om att jag bryr mig om mina tänder. :') Ha-ha-ha! Mjo.. sure. Sen så gick vi vidare till stationen och hämtade ut mitt paket. Kläääder i en hel stor kartong. Och ja, jag ska verkligen behålla allt. Jag kunde ha a-l-l-t! Det är tametusan ett under! Haha! Lite glad vart jag allt, och mama vart riktigt avundsjuk på vissa kläder. :') Då mådde jag ännu bättre. ;)
Jag vart till och med lite geek.. Har köpt en prickig scharf-liknande grej (15:-) och så en typ.. stråväska (35:-) som är übersnygg! :)
*Tre linnen för 45:- (var tre i en så att säga)
*ett annat linne för 30:-
*converskopior för 50:-
*guult skärp (med ett E på ;)) 15:-
*lång skjorta 45:-
*randig t-shirt 35:-
* gul cardigan 50:-
ah, jag är supernöjd! Hur som, efter att jag hämtat ut paketet så går vi tillbaks till bilen och trevlig överaskning vi möts av må jag säga! Safira, som satt i 'skuffen' hade vält hela matpåsen och haft roligt. Haha! Låg vindruvor i hela utrymmet, hon hade gnagit upp brödpåsen och tuggat, slitit upp en köttpåse och sedan gått lös på köttet. Och pööh ja, var himla mycket katastrof där bak. x) haha. Fick veta ikväll att hon hade rymt med, stuckit över till grannen som ställt ut potatissallad åt fåglarna. Tjockishund!
Så har jag sagt hejdå till Calle med. Pussat och kramat har jag gjort. Myysigt! Fick damm i munnen, inte lika mysigt..! Sen bar det av hemmåt dår vi käkade mat och så. Sen vart jag faktiskt effektiv och packade. Så nu är i stort sett hela väskan packad och redo. Bara lite kvar, sådant som tvättats och torkar. Sen så ska jag pakca ner ridkläder och hjälmen sen så är jag fit for fight. Blir skoj!

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback