åttonde juni

Det är trettio grader i skuggan här intill husväggen. Det är olidligt varmt och jag vill gå och skära mig. Nej, inte alls! Men jag vill flytta till Alaska, så äre!
Satt uppe till halv två tror jag nog att klockan hann bli innan jag stängde ner Blip. Beroendeframkallande sida det där! Sen så tog jag datorn till sängen och satte på en film, vilken det var har jag glömt.. o.o haha. Klockan halv fyra var det så pass ljust i rummet att jag inte kunde somna pga det. Till råga på ljuset så var fläkten i vardagsrummet på och jag störde mig järnet på den då jag inte orkade gå upp och stänga av den. Inte heller orkade jag sätta på mer speed på min takfläkt. Men lakan fastklibbade på kroppen gav jag upp. Tog mitt duntäcke och en kudde och gick ut på balkongen. Men handen för ögonen (för att få det mörkt) somnade jag i morgonkylan som var behaglig med mitt duntäcke. Och fy så skönt jag sov. Somnade ju till fågelkvitter. Mysmys! Vaknade sedan vid halv åtta tror jag då jag tog mitt täcke och min kudde och gick in och la mig igen. Snacka varmt det var! Höll på att bränna mig när jag mötte sängen. Eller nej, det gjorde jag inte, men det var nära på, säger vi..!
Blir att göra nada tills det blivit kallare. Funderar på att fara till stallet och klappa hestarna en stund som vanligt. Får la se.

Kvällen den femte juni får gärna komma tillbaka!


21.23
Blåser halv storm här nu alltså. o.o Har lugnat sig en aning men ändå. Tänk om huset blåser omkull liksom en elefant puttar ner ett träd. (Nej, jag har inte alls kollat på AnimalPlanet! (a))
Trots att det blåser så är det varmt som.. ehm.. ah! Haha. Ge mig en isvak någon? (Nej, det såg jag inte heller på AnimalPlanet..) Skulle vara svalkande med lite kall Cola eller något. Tur att vi har det hemma och att ingen gubbe druckit upp den, tur va?! :D Pööh!
Fläkten är på förfullt uppe i taket men det är minst lika varmt för det. Och jag vet inte vad som flög i mig men jag lovade att städa imorgon. o.o Kan det tyda på något annat än värmeslag eller?
Skulle ha farit hem till moder idag men det hanns inte med, för jag är ju så himla upptagen hela dagarna! Nejmej jag kom mig aldrig för att åka. Hur som, kom inte iväg till stallet heller.
Imorgon får vi väl la se om jag orkar städa eller ej. Tänkte, om det blir bra väder, åka ut till mamma och sooola med Ricki. Men får se hur det blir med vädret, molningt nu så det är bara hålla tummarna. :D Jag ska bli svart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback