sjätte juni

Some uppdate for the people..

Onsdag:
Runt halv sex någongång så for jag ut till stallet och red bort till Mordåker. Red hem till brodern Saxin den store där resten av syskonskaran var. Tog ca två timmar i skritt och tre femtons minuters paus. Både broder saxin den lille och syster Saxin red, det var en rolig syn må så sägas. Red ganska snart hem igen och denna gång gick det på runt en timme bara. Fick skjuts hem till moder Karlsson utav Byström (aka, Johns papa). Hemma hos moder så kekade jag nudlar och fixade fram allt som jag skulle ha till morgondagen. Sedan gick jag och mamma ut till husbilen och sov där. :3

Torsdag:
Jag och moder blev väckta utav herr Karlsson vid kvart i sex. Mysigt! >< Bara att sätta igång då. syster Saxin och moder stod båda och ryckte i mitt hår ett bra tag och jag kom till kyrkan vid kvart över åtta. Så satt vi och lyssnade på prästen och rektorn och allt sådant innan det var dags att fara vidare. Till skolan, fylla vattenballonger och så få betygen. Just betygen gjorde mig dag! (Se längst ner av bloggen) Hur som, blev traktoråkning, elva varv runt staden. "Alla vi som hatar Gäddan klappar nu" - "Tobbe Fors kör våran traktor" - **Ropade namnen på mammor och pappor när vi såg dem* Tex. "Caaaajsas farmor"* - "9JK är ni klara?" *dessa åkte framför oss* - osvosv. Detta omogna uppförande ledde till en mycket trött hals men fy så glada miner. Dock kunde vi inte kasta vattenballonger på staden eftersom omogna killar gjorde slut på alla innan vi ens hunnit lämna skolgården. Vattenkrig med JK och FG som stod på varsin sida om oss. Kuuul eller inte! Blev hur som stoppade utav polisen, alla vagnar vart det, han sa att vi inte fick kasta vatten på stan. Alex som är en aning knasig hade tydligen kvar något vatten som han kastar PÅ polisen. Haha.
Efter detta hysterisk roliga upptåg så vart det slut. Men så kom Kusin Thunberg och ganska snart även syster Saxin och hennes kille Jocke (bra jobbat, hans efternamn är oviktigt säger vi!) för att hämta upp oss i snyggvebilen. Förhoppningsvis kommer biler på den. Jag och kusin Thunberg blev tilldelade en varsin cider och så stod vi uppe i luckan medans vi åkte. En tjurgubbe till polis fick ryck och vi fick sätta oss ner, men vi var ganska snart uppe igen. Försök stoppa oss liksom!
Sen åkte delar utav släkten och fikade och stuff innan det vart mer äta hemma hos Dennis (däremellan klämde vi in en sovpaus!) och härjade runt. Lekte lekar och så. Fick tex. stoppa in en tampong i vardera kind, dricka ett glas öl eller cider för att sedan springa tillbaks. Spyvarning AB kan jag säga! Men fy så kul vi hade..
Vid sju så blev jag upphämtad utav kompis Åslund och hennes fader. Vi drog vidare till hem till kompis Alfaro där det var lite folk. Runt halv elva (?) gick vi ner till Villa där det var poooliser så vi traskade omkring lite överallt. Sen vet jag faktiskt inte riktigt vad som hände. (Nu blir det himla mycket namn så jag skippar efternamnen ;)) Ellenor stod vid Mirre,  Danela vid Mergim, Linn, Masiel och Rogge stannade vid Engelbrekt för dom var fega. Cajsa vet jag faktiskt inte vart hon tog vägen. Jag gick med Anna, Ellen, Hanna och Julia. Men sen så kom Danela igen. Sen så vart det bara jag, Danela och Anna kvar men sen kom Ellen. Jag träffade på Johlin och så poff var alla borta så jag stannade med Johlin och Emma hela kvällen. Vid ett så kom Berit och vi stack hem till Johlin och sov. Och just ja, Vuxna på stan (som för övrigt är coola att snacka med!) delade ut gratis korv. HAHA. Hur som, var en grymt rolig kväll och ett grymt bra avslut på en del utav mitt liv. Oförglömligt!

Fredag:
Vaknade utav att Johlins granne till bonde kapade hö. Vi käkade kakor och kollade på Smallville (som Johlin sa var Stålmannen). Runt tolv-halv ett så for vi in till staden igen då kunin skulle med tåget till Miiiiiicke. ^^ Så nu är jag hemma och har duschat ur en flaska (liten ya know) hårspray ur håret. Mysigt värre! Mår allmänt bra i värmen, trött bara.
Dock vet jag inte om humöret är på topp, fick inte världens bästa nyhet när pappa kom hem och jag säger så.. :/

WOSCH:
Bild: VG
Engelska: VG
Hemkunskap: VG
Idrott: G
Matematik: VG
Spanska: G
Musik: MVG
Biologi: MVG
Fysik: G
Kemi: VG
Geografi: MVG
Historia: VG
Religion: MVG (fick en extra uppgift att göra men gjorde den inte, fick mvg ändå ;))
Samhäll: MVG
Slöjd: MVG
Svenska: MVG
Teknik: G


Det är konstigt hur känslor agerar. Jag vill inte hata honom medans jag ändå gör det..! Han förtjänar verkligen inte min omtanke längre, det är bara så! Just nu vill jag bara.. vrida huvudet av honom men jag hoppas att polisen redan gör det i detta skede! Jag vet det nu, att han kommer åka in, detta kommer antagligen att bli droppen eftersom bägaren redan är full. Och för en gångsskull så är han förtjänt av det! Det gör ont att bara tänka på vad jag skriver, att jag vill se honom av gatorna, men man gör bara inte så oavsett hur full man än är. Och han, om någon, vet hur han blir när han dricker, men ändå, så ska han göra det, och brusa upp sig, och göra något han ångrar. Ibland undrar jag hur jag kunde bli så pass 'normal' med en så vriden familj... Snälla, skjut mig. - http://www.magazin24.se/arboga/2008/06/06/misshandlade-sin-mor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback