sjuttonde juni 2

Då har nu dagen passerat och klockan närmar sig elva snart.

Duschade på morgonen och kollade klart på filmen som jag började med igår. Sedan vart det bara att göra sig iordning viklet resulterade i att kläs sig och föna samt borsta håret, klart! Himla enkelt  må jag säga.. haha. Men så kilade jag över till fam Olofsson där även Esben befann sig. Så vi käkade jolgubar och glas. Hur som, senare ringde mor min och det var bara att avsluta och bege sig iväg mot Jocke. Lämnade mopeden och snackade lite skit.
Sen vart det att fara vidare till Lindkvistarna där Safira och Molly fick bekanta sig. Gick bra, damphundar! Efter lantbesöket bar det av hemmåt igen där det vart att få i sig lite mat (som var avskyvärd! Korvstroganoff med en massa grönskaer och kryddor, inte min stil!) och sedan lite snabbt gå igenom för kvällen.
Jag och mama hann självklart inte med vårat vanliga studie så det vart att gå på det som börjar vid sju. Lika trevligt det. Men fy så trött jag var, och en smula irriterad. Hur kan man bara ha mage att vara så äckligt nyfiken? Hur som, älska din fiende eller något. ;) haha! Gölligt..!
Sen vart det att fara hem till papa där jag kollade på ytterligare en film. Himla mycket film det blivit på sistonde, jag skyller på internet! Hur som, det var en grymt bra film. Sju av fem toasters! In Bruges. Lite thriller aktig, sjuk humor, död, en dvärg, och så ah, en aning kärlek. Sen att jag fick syn på en snygg skådespelare gjorde inte saken värre. ;) Dock kan jag inte påstå att det var en utav hans snyggare filmer utan han var lite.. udda! Skäggstubb åt folket säger jag bara. Ralph Fiennes passar inte i babylent! Det var till och med så att jag grät en skvätt när en snubbe dog. o.o haha!

Imorgon blir det att lulla runt här hemma (kollar antagligen på en film!) och packa iordning saker och så. Sen förhoppningsvis blir det att hämta kläderna jag beställt men med mitt flyt blir det antagligen inte så. Ska hämta mopeden i alla fall! Och så blir det att fara hem till mama. Tiden får utvisa vad som sker.

Här tänkte jag skriva ett par vackra och patetiska rader, men när jag väl skulle komma till skott så försvann orden. Hur beskriver man en underbar varelse och sin sorg över att lämna över denne till någon annan? Det går inte att beskriva känslan över hur det kommer att kännas då man inte vaknar upp av en sametslen tunga och en febrilt viftande svans. En tröst är dock att jag kommer få träffa henne, precis när jag vill. Men tanken på att hon inte kommer var hemma känns... fel. - Safira, lätt att älska, svår att motså

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback