new week new experience

Det är mndag idag som många nog redan klurat ut och måndagar betyder skola.
Jag kom upp ur sängen på tok försent så jag och moder var inte i bilen innan sju och tjugo över går bussen. Hann vi? Japp!
Doch var vi först hem till min fader för att hämta upp kockkläder som jag varken hade hunnit tvätta eller stryka så det fick gå som det ville. Men det var ingen mer än Willy som fick reda på mn hemlighet. Och mamma.. och Ellen då.. Haha.!
Vi bakade paj idag. Så nu har jag ätint min grönsaksportion för resten utav året. Kul idé!
Jag fick uppdraget att fixa fram en spenatpaj. Mindre gott som Willy påpekade vid bordet ett par timmar senare. Jag har även ätit broccolipaj samt ost och skinkpaj som inte innehöll skinka utan kassler. Ty skinka var tydligen dyrt.
Efter diverse uppdrag så blev det att bege sig hemmåt. Jag och Willy traskade emot bussen och jag kan ju påpeka att han är en lustigkurre. Kul kille!
Han erbjöd även skjuts som skulle gå i superfart gentemot bussen. Jag avböjde då jag tycker det är superskönt att åka buss eller tåg. Det är det jag nog saknar mest ifrån Västerås.
Moder kom och hämtade upp mig sedan och det slutade med att jag fick backa in bilen. Eller tja. Bilen rullade av 'egen kraft' och jag styrde samt bromsade när det blev en aning läskigt. Sedan tog det stopp och jag gjorde en såkallad fylleparkering. Kul grej!

Humle är allmänt jobbig och Ricki har stukat benen. Den äldre herren verkar även nu ha fått ont i magen. Dessa bekymmer. Man får väl vara en viking, eller?
Nehej, nu måste jag plöja igenom historian tills imorgon. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback