We all make our own story day by day

All skrivlust är som bortblåst.
Väl när man manat sig att skriva ett inlägg så tar det stopp. Det enda som rör sig på skärmen är det blinkande strecket mot en vit bakrund. Kul. Himla fantasifull man känner sig.
Och denna skrivkramp kommer lägligt. På torsdag har vi en svenskauppsats i likhet med nationella. Ska skriva i tre timmar om ett specifikt ämne. Låter.. roande.
Vi får allt se hur det går.
Fotografilusten är också som bårtblåst nu när det är som vackrast ute. Får se när jag får hem ett nytt objektiv om det vänder. Tänkte be Cajsa att dra med mig ut någon dag och tvinga mig att trycka på avtryckaren. Sedan måste jag pilla i photoshop för att öva upp mig. Det blir mycket roligare när man kan finjustera bilderna som man vill efteråt.
Men förtillfället ska jag rikta uppmärksamheten på plugget.
Kommer bli relativt mycket plugg nu. Flera prov är på ingång medans allt sker i en hög hastighet.

Dock måste jag erkänna att mitt IV-val är något i särslag. Historia som sagt. Lektionerna, eller om man ens kan kalla dem för lektioner, är supersköna. Vi kommer dit, får lite information (som kanske går på en tre minuter) brukar oftast få göra en liten uppgift (kryssa in det alternativet vi tror är rätt och sedan går vi igenom) och om han inte här något mer att säga så får vi gå. Den lektionen ska ligga på över en timma. Så det brukar bli en aning dötid för mig och Ellen där på morgonen.
Superbra tillfälle att plugga på! (:
Så på torsdag ska dom om inte gjort ett prov göra prov och vi andra får sovmorgon. Sköntskönt!

Veckan ser förtillfället ut såhär;
Onsdag; Prov i Engelska , utvecklingssamtal
Torsdag: Svenskauppsats
Fredag: Servering på Culinaren
Helg
Måndag; Servering
Tisdag: Historia Prov samt Idrotts Prov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback