you have the power in your hands

Sådär. Klockan är kväll och jag vill sova n u !
Eller kanske lite tidigt men ändå. Jag avskyr att ställa om klockor hit och dit för jag blir så förbaskat förvirrad och trött.
Men nu är det som det är och jag är nu sådär jobbigt trött. Gäspar så att käken nästintill går ur led och jag har ännu inte kommit mig för att hoppa in i duschen. Attans. Kan man inte få en extra timme ibland? Dom som var med i 'Vem vill bli miljonär?' hade ju livlinor och då kan väl vi också få det? Fy så orättvist!

Men hur som.
Var och handlade avmaskningsmedel med Tarja idag. Så nu är det avklarat i alla fall vilket känns skönt.
Inte för att vi tror att någon har mask med vem vet, kanske har det gått oss förbi och gammelgubben ser lite snyggare ut. Nejnej, allt hänger på mat och så har vi sagt länge nu. Är det inte så, så kommer vi bli på tok för förvirrade! Det är inte bra med för mycket förändring. Lite åt gången.
Tog in russen och gosade lite. Nu är dom relativt rena. Eller ah, på utsidan. Dom är har ju himla mycket päls! Och det är ju ungefär som ull, man kan bara inte få ner borsten till skinnet.. Och dom har redan satt den pälsen nu, förstå om det vore vinter. Uh, pälsattack! Haha.
Men förhoppningsvis så slipper vi det (och den årliga kamma-russen-dagen då man får päls överallt!) i år. Tragiskt..!

Hammarlacken sitter kvar i stallet!
* Vi gav russen fel hinkar så de fick C och P's mat. Ingen av oss reagerade.
* Tarja utbrister påväg emot stallet;

           "Kolla molnet. Det ser ut som om halva jorden brinner"
           Jag påpekar senare; "Nej, nu ser det ut som en haj!"
           Tarja är snabb; "Hajen brinner!"
     Efter ytterligare ett tag och lite diskuterande om moln så kommer jag med en smart kommentar
           "Solen gick ner där, då måste ju månen komma upp där" *pekar*
            Tarja; "Nehej, varför det?"
            "För att jorden går såhär" *visar med fingrarna på ett mindre smart sätt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback