Perfekt!

Jag kunde inte hålla mig inne. Solen sken ju trots allt och varför inte ta vara på det och klaga på det gråa vädret sedan?
sagt och gjort så drog jag trött på mig stallkläderna och kom speciellt ihåg kameran. Ganska pepp så traskade jag ut i hagen och för första gången på länge så fick jag relativt bra bilder på russen. Det lär bli det enda som finns kvar av dem om ett tag. Sorlig tanke..!
Calle stod vid min sida genom hela min fotografering, blåste mig i örat och puffade till mig på axeln då jag skulle ta kort. Men han är mysig den hästen! Det går ju inte at vara arg på honom en längre tid.
Calle tyckte dock att livet sög när vi traskade på grusvägen. Det gick långsamt och trögt med en ansträngning bakom varje steg. Inte tyckte han att det blev roligare då jag tvingade ut honompå stubben och han insåg att han inte var torr om fötterna längre. Jag fick kämpa för att hålla honom kvar på åkern. Haha! Men när han vart lagom varm i kläderna så ökade vi farten lite.
Tränade mycket på avsaktningar och ökningar till och från galopp. Han var faktiskt riktigt duktig! Nästintill varje fattning vart perfekt. (: Kilade även in några fattningar ifrån skritten och som Tarja sa, han är superduktig. Snabbtänkt häst vi har. Haha! Dock så var jag på styva linan så jag provade på att få honom i galopp ifrån halt och även där så fattade han galoppen. Humor! Dock fick han in två travsteg innan han kom igång men det är ju bättre än inget. (:

Nej, nu ska jag byta om och vänta tills tiden går lite till så jag kan kila ner till optikern.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback