glasögonormar och otäcka hundar

Nu sitter jag i min nya säng och delar rum med ytterligare en glasögonorm nämligen Kent. Han tycker jag borde ha världsrekord i att skriva på tangenterna. Fast jag vet folk som är snabbare, mycket snabbare. Usch. Denna glasögonorm tjatar om sina fiskar jämt. Alltså sina fiskar på facebook. Det tycker han är roligt, att leka med fiskarna alltså. Ganska töntigt tycker jag, men jag är ganska töntig själv eftersom jag har TRE akvarium. Det ni.

Jag är alltså hemma hos mamma. Hon och Kent kom och hämtade upp mig och vi for till Överskott precis intill här. Jag styrde stegen emot hästgrejerna. Utförsäljning. 70% på ALLT. Jag och mamma stod läänge och grävde bland alla täcken. Cesar behöver somsagt täcke nu när det är så pass kallt och snöigt. Hittade ett supersnyggt vintertäcke som nog ligger på 200 g i alla fall - Åttionio och sjuttio riksdaler. Fann också ett supersnyggt regntäcke för samma pris. Hur billigt är inte det på en skala? Jag blev glad i alla fall och det blir Cesar med.
Just ja, Dolly börjar också få gå med täcke nu. Eller i alla fall ha ett fleece när det är kallt och ett regntäcke när det är emot nollan och risk för snö. Stackars kusar..

Blev uppbjuden till ridskolan imorgon med. Rida igång hästarna lite nu efter lovet. Men jag vet inte. Har själv stallet imorgon och så funderar jag på om jag ska iväg och slösa lite pengar. Men den som lever får se. Alltid roligt uppe på ridskolan, dessutom får man rida igenom sig själv också. Med Calle är det ju bara lulla som gäller.

Nu när jag skrivit så här pass mycket kom jag på att jag skulle skriva om Humle. När vi kom innanför dörren så ligger det papper överallt! Han har slaktat mammas dyyyra kokbok. Miljoner delar, över hela hallgolvet. Han är bar busig den vovven!

Kommentarer
P-A säger:

2009-12-29 | 23:02:41
P-A säger:

Hej Emilia!Trodde inte mina ögon när jag satt och kollade på nätet och hittade din blogg. Vet inte om du kommer ihåg mig från Stureskolan där jag var studie- och yrkesvägledare när du gick där. Jättekul att läsa din blogg, jag har tänkt jättemycket på dig och hur det gått för dig. Hoppas allt är bra med dig!

/P-A



2009-12-29 | 23:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback