del 2 .

Okej, nu ska vi alla ta ett djupt andetag!
Jag var glad i hågen, fullt påklädd och såg fram emot att få cykla iväg. Det är trots allt underbart väder ute.
Vet ni vad jag upptäcker när jag kommer till cyckelstället? MAMMAS CYKEL STÅR INTE DÄR! Panik AB.
Jag började lukta bränt av en arbetande hjärna. Kom på att den måste stå kvar på stationen sedan i torsdags. Jag åkte buss till skolan och pappa hämtade mig i Köping där vi åkte till farmor. Inte en tanke på cykeln.
Så nu har den stått där sedan torsdags vilket innebär att den stått där under helgen. Alla vet ju vad som oftast händer cyklar som står på stan under helgnätter. KUL JUL! Mamma kommer döda mig om det så bara är en repa i lacken.
Ska snart ta mina nervösa ben och kila upp för att se om den lever.
Stallet får vänta.
Önska mig ännu en gång lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback