del 3 .

Kör en snabb update här på kvällen.

Jag kilade upp till stationen för att jag inte kunde sitta stilla här hemma. Lika bra att få se om det stod kvar. Jag gick längsmed alla cyklar som står inpressade i ett på tok för litet cykelställ. Hittade inte cykeln fören jag hade gått hela sträckan och insåg att han stod nästan längst bort. En enorm lättnat sköljde över mig. Pustade ut och cyklade hem.

For inte ut till hästarna fören klockan var runt fyra sedan. Men upp på Calle kom och jag iväg for vi. Traskade ut på den snöbeklädda stubben som finns en liten bit bort. Inte halt på vägen alls så tummen upp. Calle steppade på och frustade allt vad han orkade då han insåg vad han hade framför sig. Hur kan en häst älska att köra slut på sig bara för att man är på en åker? Dom springer ju inte alls lika fort när det är banträning. Knepigt.
Svår att hålla blev han med och speciellt på hemvägen. Så då tog vi andra åkern men det räckte inte. Den hästen skulle kunna springa tills han stupar! Så blev slutligen lite trav en bit innan jag fick ta kampen och gå lungt hem igen.
Förföljda blev vi med. Tror det var Tord. Men vad han går till Ängslogen för vill jag inte veta!
Sen fick jag ett smärre utbrott på att grimmorna hängde fel, tur att jag var ensam. Det måste ha varit en syn. Inga detaljer.

Nu ska jag och min protesterande mage gå till sängen.
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback