more than a feeling

Oh my!
Jag somnade. Hur trött får man bli? Uh!
Hela dagen har alltså gått lite åt pipsvängen.
Först fick jag inte tag på fam. O så det blev ingenting där, sedan så somnar jag på soffan och vaknade för en stund sedan. Kul jul typ. Den som inte kommer kunna sova räcker upp en hand!
Måste vara städningen jag hållt på med idag som tröttade ut mig totalt. Har sorterat och fixat i de tre garderober som vi har i köket. Alla tre var i lika stor oordning som mitt hår på morgonen. Både jag och pappa är lika lata så när det torkat klart i torkskåpet (när vi tömt tvättmaskinen efter diverse tvättar villsäga. Ja, vi tvättar om istället för att hänga upp den!) så viker vi det någotsånär och sedan kastas det in i något av de tre skåpen beroende på vad det är. Varför ändra på ett vinnande koncept? Nackdelen är ju bara när man letar efter något eller inser att tröjan man ville ha inte är upphängd utan ligger fuktig i tvättmaskinen. Menmen.
Så idag, när jag ändå fick en himla massa tid över, så drog jag igång. Det blev lakan på en hylla, påslakan på en annan. Vips så hade jag trollat fram en hel tom garderob som jag sedan fyllde på med mina kläder. Så nu har jag två. Ser lite tomt ut. Någon som följer med ut och kollar efter kläder?
Fixade fram FYRA pappåsar fulla med gardiner, antagligen efter att vi bodde i huset. Och där kan vi tala om åtti-nittiotal! Storblommigt och spets. Men låt oss inte glömma rutigt och volanger! Kräkreflexerna arbetade ihärdigt.
Hungrig blev jag också. Gjorde pannkaka. Den första blev kanon, lite blek men ändå, sen orkade jag inte stå och pilla så jag vräkte på alla smet (skulle bara bli tre stycken ändå) så den blev.. tjock och trasig. Smakade ägg om det hela. Ägg och socker. Jag gillar ägg.

Igår fick jag med mig ett par skor i storlek 39 hem. Lycklig tjej!

Kommentarer
tarja säger:

Hmmm.... Storblommigt... Rutigt... Jag känner nån som är lite "out of date" när det gäller smak..xD.. och som gillar sånt när/om hon byter gardiner :) Kanske kan man göra nåt hästtäcke att skrämma Calle med?

2009-02-28 | 08:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback