over my head

Vad händer om jag inte kommer in på hotell?
Jag vill inte, vill inte, vill inte gå restaurang. Så är det bara.
Jag ångrar det lite, att jag hoppade av media för en sådan sak som att jag inte trivdes. Hur löjligt låter det inte, egentligen?! Det skulle ju vara jag, som fick mitt namn med i mediebranchen på ett eller annat sätt.
Hur ska man kunna veta vad man vill bli när man blott är sexton, om ens det? Visserligen kan man självklart läsa efter gymnasiet, men hur kul på en skala blir det? Först grundskolan, sedan gymnasiet och där inser man att man inte alls valt rätt och hoppar ner i skolbänken igen i minst två år till. Grattis!
Det finns två-tre platser, om ens det, för hotell (ingen hade ens nämnt något dyligt när man började) och vi är fem sökande. Ens utbildning är något man måste ha med sig genom livet, man måste kunna få ett jobb för att kunna hålla sig levande idag, och man måste göra någonting man står ut med för att orka kliva upp och få in de pengar som behövs.
Kommer jag inte in på hotell så låser jag in mig på rummet för evigt.

Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback