steppin' out

Både jag och pappa snoozade till halv sju. Blev full rulle här på morgonen sedan.
Fick dock pappa att skjutsa mig till stationen.
Alex var ledig, Ellen sjuk, Willy sjuk (de andra orkar jag inte ens bry mig om!) så jag förblev själv i min ensamhet näst längst bak i bussen. Tragisk upplevelse.
Varmkök idag. Inte alls för himla roligt. Jag och Daniella fick fisk som uppgift. Misslyckades det första vi gjorde, vi blev inte förvånade. Men annars gick det ganska bra. Stod säkert en kvart i frysen i källaren och letade efter gräslök, förgäves.
Vi fick också Kalle att sjunga. Inte allt för vackert. Beslöt oss för att starta en fredagskonsert varje fredag. Får se om vi kommer någonvart. Haha.
Annars så fick jag vara mobbad på stationen i köping också. Klockan tre satt jag på perrongen, tjugo minuter klarar man av att sitta ute i kylan. Nehej, självklart ska tåget bli försenat, som vanligt, och beräknades komma fem över halv. Flera förseningar osvosv. Klockan kvart i fyra kom tåget. Och imorse stod jag i valet och kvalet om vilka skor jag skulle ha. Tog dom kallaste. Grattis!
Träffade på Cajsa så vi skvallrade lite på vägen hem.
Jag dog i soffan och sedan kom pappa hem. Ska käka och sedan fara ut till stallet.
Tänkte att om jag tar in hästarna sent ikväll så kan jag släppa ut när jag far ut imorgon. Ska nämligen träffa Daniella och ERNST i medåker, om det nu är samma ridhus vi snackar om.
Är det inte samma så har jag och C fått en härlig ridtur anyway. Ser jag fram emot. Ridpeppen har legat på noll ganska länge så vem vet, kanske man får en spark i baken igen?

Nu ska jag kila.

- "En skarp sås innehåller inga knivar, oavsett vad de försöker lura i er!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback