you are here with me

Runt tre eller fyra, minns inte riktigt så klädde jag på mig och drog iväg till stallet.
Blir lite bökigt när hästarna är delade på två håll. Så det blev kära Godby först, kika till russen
och sedan plocka upp lite saker som skulle med till nästa ställe.
Plockade in unghästen som inte alls ville in. Men det gick bra. Lite understimulerad i boxen bara.
Dock hittade han någonting som snurrade runt på väggen om man rörde vid den.
Den grejen sysselsatte han sig med ganska länge.
När Harry kommit in under tak så öppnade himlen sig. Calle hade sökt upp träden men när jag
lockade på honom kom han som en projektil. Så det blev till att vänta med ridningen en stund i hopp
om att det skulle ge sig. Var nära på att ge upp hoppet men så blev mängden regn mindre och mindre.
 När jag sedan begav mig iväg så hade det slutat helt. Tummen upp.
Det bästa med att stå där vi står nu är det är så nära en stor fin grusplan. Den var ny och fin
(dvs, utslätat efter alla äckliga barn som gräver gropar som hopp till cyklarna) och Marckus tyckte
det var bra att jag rev upp allt igen.
Vilan som Calle fått har verkligen varit välbehövd. Som en klocka gick han idag.
Verkligen superduktig! Ni skulle sett vilket steg han fick i slutet, kändes som att vi flög!


Tarja och Calle

Kommentarer
Josefin säger:

Åh, vad fin häst! hur hög är han? :)

2009-07-06 | 12:28:54
Bloggadress: http://thefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback