måndagmåndagmåndag

Sista dagen på jobbet. Hur skönt som helst! Var en aning segt att kliva upp
ur sängen imorse. Vädret ska vi inte tala om. Jag och Mathilda fick måla ett par
minuter och sedan sätta oss i skuggan, måla lite till och sedan söka upp skugga.
Så höll vi på hela dagen. Vi målade svart också. Inte så himla trevligt.
Simon och Mathilda flippade ur lite när det bara var ungefär en halvtimma kvar av
dagens arbete. Så nu är mina byxor i stort sett svarta. S dränkte mig också i
vatten, dygnsur!
Jag och M upptäckte sedan, när vi var i full färd med att tvätta penslarna, att färgen satte
sig som iglar på våra händer. Smartass som vi är så kollade vi aldrig på burken hur man
skulle göra rent penslarna. De andra färger vi haft och målat med dessa veckor har varit
vattenbaserade. Men inte denna. Nejnej. A-nafta någonting var det som gällde.
Så det blev att så försiktigt som möjligt hoppa in i duschen utan att fläcka ner. Inte det lättaste!
Nu har jag fått bort det mesta i alla fall. (y

Imorgon så är det ingen ro då heller. Tänkte masa mig upp relativt tidigt och fixa lite här hemma.
Städa undan massa onödigt och sådär. Mathilda skulle komma och hjälpa mig lite men vi
bestämde oss för att fara ut till deras stuga istället. Så det blir steeek hela dagen.
Sol och bad. Kan inte bli bättre. Me like! Humör på topp. (y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback