sura tanter

Hur kan man bli så himla trött av att jobba?
Nej, jag håller fast vid att jag ska skaffa mig en rik man. Någon som vill ställa upp?
Hur som helst, jag och Mathilda fick sätta igång och hacka ogräs medans Simon gjorde något annat.
Sedan blev det till att fylla upp kanter mer jord och sand. Himla tungt! Simon kom senare och hjälpte.
Sedan, efter lunch fick vi rensa ännu mera. Då blev det riktigt jobbigt. En halvtimma innan vi slutade
så blev vi klara vid den rabatten så vi hoppades på att få sluta. Han kom på mer ogräs. Vi rensade inte.
Slutade. Jag och Mathilda tog Greger och for till ÖB. Handlade onyttigheter. For upp till Kvarnsjön.
Satt i solen på bryggan och stekte. Åkte till Donken, Mathilda hade kupong på sallad. Jag skulle också
äta den, hade inte tillräckligt med pengar. Blev en hamburgare.
Åkte hem. Ont på bröstet. Bränt mig i solen. Ont på näsan. Bränt mig. Ont på kinderna. Bränt mig.
Nu ska jag sova. Trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback