dreamer

Glömde att berätta om min dröm. Eller dröm och dröm. Var inte en dröm eftersom jag inte drömde utan gjorde. Så man kan kanske kalla det för att jag gick i sömnen? Fast gick gjorde jag inte heller. Jag satt i sömnen. Det blev bättre.
Hur som, har haft utspädd jodopax på mitt bord i mitt rum. Det var ett bra tag sedan den hamnade där och ut till stallet har den inte kommit, konstigt nog. Var kanske en tredjedel i flaskan kvar, om inte mindre.
På golvet hade jag slängt min morgonrock och.. ehm.. underkläder. Hur som. Mitt i natten så har jag satt mig upp, tagit flaskan och börjat hälla ut innehållet på golvet. Jag hör hur det plaskar då mattan är dygsur och tänker att om jag häller det på morgonrocken så kommer den suga upp allt. Sagt och gjort, resten av det som fanns kvar i flaskan tömde jag på morgonrocken. Så imorse när jag gick upp och drog på mig rocken så var den blöt. En blick på den tomma flaskan på golvet fick mig att inse vad jag gjort.
Menmen, man kan ju använda jodopax för att få bort fläckar på vita hästar, så vi får la hoppas att mina kläder blir vitare än innan. Lite.. bruna nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback