if only

Vad pysslar jag med nu då? Klockan är tio över tio i skrivande stund och jag bloggar. Det kan tyckas vara konstigt och det är det väl, till viss del. Jag har smitit med dom som håller på och forskar om skräckförfattare och sagt att jag ska hjälpa Ellen. Nu är det ju som så att jag och Ellen är ett team. Och ett team delar på saker, hjälper den andre så att säga. Så Ellen sitter bakom mig och skriver om någon Stoker och jag bloggar. Det är väl rättvist?! Ska sanningen fram så är det jag som sköter historiauppgiften (när jag orkar vill säga) och Ellen svenskauppgiften. Enkelt!

Vad ska ske annars idag då?
Lämnade in ledighetsansökan tills på fredag i vilket fall som helst. Kändes bra. Nu är det bara tågbiljetten kvar att ordna. Ska nog gå bra det med. Senare då? Först och främst ska jag klara av skolan. Slutar halv fyra idag så det blir en sen hemkomst. Pappa sa att vi skulle åka och hälsa på farfar men jag vet inte. Känns som att stallet lockar lite mer faktiskt. Har ju fått upp ridsuget en aning och framför allt tävlingssuget. Blir ju taggad när man ser transporten varje gång man tränar. Ska nog bli bra.

Men ska väl ta min blodsugarbok och läsa lite. Göra nytta som pappa säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback