make me belive .

Det är vår på gång. Jag känner det på mig. Har varit ovanligt pigg och glad de senaste dagarna. Kanske för att det blir ljusare för var dag som går? Jag gillar det oavsett.

Igår så vaknade man med världens huvudvärk. När jag fick ett sms ifrån Annica så kändes det som att huvudet blivit träffat utav ett tåg. Inte tummen upp där inte! Så jag spenderade mestadelen av min tid i sängen med en stängd dörr. Lite mysigt ändå faktiskt. Kikade på melodifestivalen på kvällen. Sämsta på länge måste jag ju bara påpeka. Vad har svenska folket för musiksmak egentligen? huuu!

Idag då?
Ingenting speciellt. For ut till stallet på eftermiddagen där sedan Amanda och Linda kom ut.
Tränade med Calle och Amandra slet lite med Plutten. Jag förstår fortfarande inte hur folk står ut med jobbiga ponnyer. Värsta jag vet, korv är vad de passar till.
Calle däremot blev jag riktigt stolt över. Han gick som en klocka i fredags när vi traskade hem och han gick minst lika bra idag om inte bättre. Han sprang inte på som han kan göra ibland utan höll det tempo jag ville, ökade steglängden i trav utan att kasta med huvudet och rusa. Han lyssnade till de minsta hjälperna och var riktigt ärlig genom hela passet.
Det som vi bara tränat på i skritten än så länge tog vi i trav och det gick faktiskt kanon! Blev mest sidvärtsrörelser och mindre volter som han i sommras nästan slog ihjäl sig på. Fin rygg då och då och riktigt bra bakbensarbete.

Men nu ska jag kila ut till stallet igen och släppa in djuren. Ut i mörkret och kylan.
Sommar, jatack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback