om du blundar ska jag visa dig något du inte ser

Harry kom idag.
Kommer bli en himla mysig häst! Riktigt snygg var han. Lägg på lite muskler så oh vilken snygging. Ni skulle sett hans steg. Tre år och redan så luftiga steg bådar inte mer än gott.
Vägra gå ut ur transporten gjorde han med. Vi stod i säkert en halvtimma och trixade men han kom bara ett haft steg bak. Sedanföreslog jag att vi skulle flytta mellanväggen så han fick mer plats. Så det gjorde vi men jag och Emma fick stå och dra i varsit bakben (inte samtidigt givetvis!) och tillslut så vågade han komma ut.
Så efter att Calle och Harry bekantat sig i stallet så plockade vi in russen och Plutten innan C och H fick gå ut.
Men tillslut så kom alla ut och det gick kanonbra. Inga skador och inga gammelruss med hjärtattack.
Så blev det att snabbt plocka undan lite så vi fick fram några tomma krokar och sådär. Vi har redan för mycket grejer, och nu kommer det en till som ska ha in sina saker. Hur kommer detta gå?
Men det ser bra ut, genomtrevlig tjej och sådär så tummen upp.
I veckan blir det lite träning med Harry. Målet är väl att sitta upp till nästa helg. Kommer bli spännande. Ska se om man kan dokumentera lite också.
Har flera hundra bilder på minneskortet nu, men jag orkar inte redigera så ni får en bild bara för att se hur han ser ut.
Ska fixa lite innan resan hem till Lindskvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback