weekend

Jag visste knappt att det gick att vara såhär trött och öm i kroppen.
Från att ha minimal motion (typ från och till toaletten) till att springa och vara överaktiv och trevlig från sju på morgonen till tio på kvällen var som att bli överkörd av en traktor. Mest ont gör nog mina ben. Men jag dör inte, snarare är det lite skönt att känna att man lever ibland sådär.
Har somsagt jobbat i helgen. Det var helt okej. Ganska lugnt men helknasiga hästar. Går inte och sätta ord för hur dom är så jag låter det vara. Fick doch se något som jag aldrig hade hört talas om. En häst, Bouchette, hade skurit sig en bit på bringan/bogen och därmed skadat den nerv som tillförser bogmusklerna med blod. Det ledde till att dessa muskler försvann. Den muskeln är ganska så nödvändig när en häst ska kunna ta sig framåt så det är ganska otroligt att hon kan springa omkring trots detta. Aja, det var ganska häftigt.
Har delat stuga med en superäcklig stor (!) spindel som jag inte vågade smasha till och ätit supergod mat.
Glömde min nya jacka också. Så alla håller tummarna för att det går att skicka.

Idag har jag bankat kött tills armen domnade och kletat i mjöl och ägg. Även insett att mjukisbyxor inte är min grej.
Nu ska jag käka B&J glass och sedan bege mig ut till älsklingsthästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback