just the two of us

Idag blev det till att åka in till Eskilstuna med Ellen.
Första tabben blev på tåget. Vad heter de som går och kikar på biljetterna? Nu är det hon som är K (kärring)..
Es: "Vi åker båda på den.."
K: "Hur gamla är ni då?"
Es: "Jag är femton"
Ep: "Och jag är sexton.."
K: "Då vill jag se ditt leg" - hon kollar på mig
Es: "Men jag har inget"
K: "OM man ska åka två så måste man kunna visa leg. Och du ser ut att vara äldre än femton!"
Es: "Jaha. Jo det gör jag nog, men jag är femton!"
K: "Och du.. Du har inte fötterna på bordet" - Arga tonen och arga blicken åt Ellen.

När vi sedan skulle kliva av tåget så fastnar jag med min väska.
På bussen ut till Tuna Park så sträcker jag fram en femtiolapp ioch säger att vi två ska åka. Chaufören ser konstigt på mig och meddelar sedan att de inte tar kontanter på bussen. Jag höll på att dö då hela bussen var full av folk! Sedan klev vi av en hållplats för tidigt, visade sig att bussen fakltiskt går hela vägen ner förbi ingången.
Hittade ett par supersnygga och sköna skor inne på DinSko inne i stan, när vi åkte tillbaka dit så hade alla affärer stängt.
Och nu sitter jag hemma och har en full bror här som inte låter sin vistelse falla i glömska. Full fräs.
Hoppas komma ut en sväng ikväll. . :)


Kommentarer
Riley säger:

Vad är det för skum kollektivtrafik som inte tar kontanter!? Och de trakterna tänkte jag flytta upp till, PFFT!

2009-09-05 | 23:07:38
Bloggadress: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback