fåfängan hindrade mig från att se

Första april var det ja. Idga fick man luras. Jag visste att jag skulle åka dit minst en gång i alla fall, men att det skulle bli direkt hade jag nog inte räknat med.
Vid stationen stod Jossan och när jag kom fram så sa hon att hon hade brytit handleden. Yeah sure tänkte jag. Men hon påstod att hennes mamma inte hade tid att köra in henne till akuten (där borde jag ju ha reagerat.. vem har inte tid att åka till akuten vid benbrott?) och sådär. Jag svarade att det var synd om hennes sådär men insåg efter några sekunder att det var ju första april idag så jag kom i alla fall på den själv. Illa anyway!

Varit på städet idag. Helt okej. Fast så jäkla trött. Somnade nog inte fören ett igår vilket gjorde mig sjukt seg imorse. Men jag och Nettan städade på och snackade skit. Riktigt mycket faktiskt. Känns bra att hon tycker och tänker likadant om människor som jag. No comments!
Sista dagen på Scheele idag faktiskt. Eller vi ska dit två veckor innan sommarlovet men det är ju långt dit.
Under frukosten så kommer Carin (chefen) in på kontoret och är sminkad samt utklädd. Det var en läskig syn. Vi alla fick godisfyllda påskägg som uppskattades. Lite sockerkickar under dagen behövdes!

Nu när jag kom hem och öppnade min mejl så hade jag fått svar från ett café i Nordby, Strömstad och dom tyckte jag lät lovande. Så det blir nu att ta sig ner till den underbara staden och kika in vad det är för jobb. Mamma tyckte jag skulle tacka ja om jag tillslut blir erbjuden detta om jag inte finner något bättre villsäga.
Så kunde inte få så himla mycket bättre start på ledigheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback