imse vimse spindel - "DÖ"

Igår dog jag. Ganska många gånger måste jag tillägga!
Började med att jag skulle dra för gardinen och iser att fetaste spindeln sitter och riktar sina enorma käkar emot mig. Då skulle jag vara elak och ha ner det så på något vänster faller den ner och landar på väggen. Jag försöker döda den men misslyckas. Superspindel!
Så tillslut försvinner den och efter viss tveksamhet så kryper jag ner under täcket och sätter igång en film. Frid och fröjd ett bra tag innan jag plötsligt ser hur det rör sig över tangenterna. Tror ni inte att den galne spindeln rusar fram? Självklrt var det det och jag dog ganska rejält. Flyger upp och letar ett bra tag innan jag ger upp och åter kryper ner under täcket med ett illamående.
Nu dröjer det länge innan jag plötsligt ser något som rör sig i ögonvrån. Så står odjuret och stirrar på mig ifrån kudden (sover på soffan) längs väggen, redo att döda. Jag far upp och slår till den med en kudde - överlever och försvinner.
Åter igen ser jag rörelse när jag trodde jag blivit av med den rabiesmittade djuret. Vart är den då tro ni? Jomen visst, på mitt täcke, ungefär tio centimeter ifrån mitt ansikte. Kunde känna hur han gjorde sig redo för att slita huvudet av mig och tugga mina ben rena ifrån kött.
Jag var snabbare denna gång dock. Lyckades få den mellan täcket och slog ett par gånger. När jag kikade så levde den fortfarande. Stålspindel!
Vet inte hur många gånger jag slog och gnuggade innan den tillslut var helt stilla. Då kastade jag upp besten på det lilla bordet, tog en fjärrkontroll och såg till att han blev platt.
Kan han gott ha den äckliga parasiten. Usch!

Tarja, det här var en Svensk pygmevandrare. Finns många sådana här som vandrar från hus till hus i jakt på mat. Blir inte större än tio cm lång och kan äta en hel människa på en vecka.

Kommentarer
Tarja säger:

Haha... ;) Jag ser fram mot ytterligare en sommar med dig. Det är spännande med dig och spindlar..:D

2010-04-14 | 08:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback