find your castle in the sky

Uh, hej och hå. Hård dag i kylan!
Jag slocknade tidigt igår, så jag har vaknat (blivit väckt?) fyra gånger inatt och vid sex så slog jag på teven och umgicks med PowerPuffPinglorna! Awesome! Halvsov fram till halv åtta då jag ringde mamma och frågade om hon var vaken. Hade nämligen drömt att hon försov sig idag. Men hon var tydligen uppe och vid tjugo i nio så stod hon utanför min dörr.
Vi kilade först och kastade ut hästarna innan vi styrde emot Örebro. Blev massor utav shopping. IKEA, Leksaksaffärer, Marieberg, Systembolaget, Elgiganten, MediaMarket, Jysk, IKEA och så hem. Om ni kände ett stort behov av att veta precis vilka affärer vi var inne på vill säga. Träffade på min far också, hur tippat är det liksom? TVÅ gånger på hela dagen, en utanför Media Market och sedan hemma på gården. Grymt.

Svängde förbi stallet på vägen hem också. Kastade åt djuren lite hö men dom ville mest komma in. Ska dock plåga dom någon timma till i alla fall. Är dock lite skumt där ute just nu.
Imorse när jag kom så satt strömmen till hagen i samt elementkabeln till vattnet. Satt även fast en förlängningssladd in till Shalinkas box? Det var en sådan som man kan sätta ytterligare tre sladdar på, om ni förstår. Den satt liksom mellan väggen och boxdörren så för att få in den där krävs att man öppnar dörren.
Skulle man behövt just denna sladd in till gamla sadelkammaren där 'vattenrummet' är så hade man lika gärna kunnat kasta den igenom Shalinkas boxdörr och skippat öppna den. Ni som varit i stallet förstår hur jag menar.
Nu har alltså någon, under natten, utfört detta.
Fick nyss ett samtal utav Tarja som menar på att hon och Kai drog ur staketsladden igår vilket jag också tror. Men Ann hade ringt henne idag och sagt att 'vattensladden' var urdragen idag. När jag lämnade stallet imorse satt den i..! Så när jag kom nu på eftermiddagen var vatten i och hage ur. Knepigt!

Blir att granska varje del på hästarnas kroppar ikväll och sedan memorera hur stallet ser ut när jag går därifrån.
Det är kusligt, speciellt när det härjat en del från och till här i områdena. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback