giirl you know-aah

Det är lördag idag. Vad gör man på lördagar? Ja Emilia har tagit för vana om att sitta hemma. Känns som att jag borde få vuxenpoäng. Denna och förra lördagen var jag hemma, hela tiden. Visserligen låg jag ganska bakis förra helgen men det räknas inte!
Rätt tråkigt är det dock, jag vill ut och skaka lurviga ben! Jag har fel musik på och det gör inte livet enklare, ska nog sätta på nattvisor  eller så, kanske jag kan bli opepp då? Sen att fok säger vad dom dricker just nu gör inte livet enklare det heller. Rätt jobbigt att vara mig nu alltså.
Tjugo och uppåt på Frimis ikväll, Johnossi spelar. Så jäkla kasst att jag vill kasta bröd på dom!

Men om en timma och några minuter mer så börjar Sex and the City på tv. Ska nog poppa lite poppisar och krypa ner i soffan, om jag lyckas få pappa därifrån.

Igår var han med styrelsen här på området och hade middag. Vid tjugo över tolv får jag ett sms om att dom har supertrevligt och att han skulle komma hem snart. Jag slår på sista Ringenfilmen (nej, jag har inte haft diciplin nog till att se klart den) och myser under täcket. Vid tjugo i fyra dundrar han in och mummlar hela vägen upp. Översocial och glad, lite rund om fötterna och mycket onöjd över all denna alkohol som dom bjöd på. Det var ju inte okej!

Kastade lurviga ben över sängkanten omänskligt tidigt imorse. Trampade ut till stallet och kastade ut hästar. Ordnade även så att lite möglig halm plus hö försvann ifrån höskullen. Eller ja, det var tre balar och en stor kaka halm, man jag var duktig för det!

Sedan har brur varit här också. Trevlig prick det där. Han tyckte minsann att mitt skrivbord på datorn var rörigt och ändrade om.. allt! Jäklar.

Farmor imorgon. Sedan lovade jag att hjälpa till uppe på ridskolan. Julshow tydligen imorgon. Uh, kallt! Kameran åker med hur som helst, kommer nog bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback