skavsårsplåster i mitt <3

Jag borde inte blogga, jag borde ligga ner och blunda!
Eller först borde jag tvätta bort allt smink och egentligen få något vettigt i magen. Men jag orkar inte. Om fem timmar ringer mitt alarm och då måste jag kasta benen över sängkanten för att möta en ny dag. Trött!

Kikade på SJ's hemsida och mitt tåg gick som det skulle så jag lät pappa stanna hemma. Dagen har flytit på i sakta mak. Jag och Linda fixade och trixade, lätt grymma. Detta är andra dagen och jag har svarat i telefon (vi vet ju bara hur lång tid det tog i Köping innan jag gjorde det där. Haha), lärt mig att checka in, sätta diverse saker på gästens rum och lite annat smått. Det hela är med intensivt här, man blir pushad till tusen och man får ta tag i det hela från dag ett eller hur man nu ska uttrycka sig. Tar man det inte på en gång så blir det aldrig av och man tappar lite av gnistan till att vilja lära sig.
Man får även lära sig ifrån grunden, från att skriva ut en bokning ifrån skrivaren tills det att pappret arkiveras. Det är inget "det tar vi sen" utan pang på vilket är bättre för man får en hel överblick.
Inga lösa papper, allt finns i mappar/pärmar eller i datorn - kan vara bra för mig att lära mig på rutin på det där. haha

Glömde hästarna idag föresten. Vid klockan sex insåg jag att det var onsdag vilket innebär att jag har stallet, eller hade, nu får jag knappt mocka på mina dagar. Haha. Men Madde hade tydligen redan släppt in.. Lättnad i alla fall.

Nej, sova var det. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback