lördag

Känns konstigt att inte ha något att göra en lördag. Inget stall eller någonting. Fick sova länge och attans så skönt det var må jag säga!
Lyckades övertala mi padre att jag verkligen behöver en ny säng. Han tycker inte att en säng som tre eller fyra plankor lossnat på och min rumpa sjunker genom jorden när jag ligger i den är något stort problem. Man ser ju till och med att det är ett stort hål i hela sängen. Komiskt. Så nu har jag skällt på honom lite och han gav med sig. Snart bär det av till IKEA och jag får förhoppningsvis med mig en ny säng hem. Den som lever får se.
Den svåra biten har ännu inte kommit. Saxin ska montera. Ni hör ju själva hur det låter. Familjen med tummen mitt i handen. Ni ska ju bara se mina fågelholkar.
Pappa blir förbannad när det inte fungerar och jag blir förbannad för att pappa blir förbannad. Ehm. Ja.
Sen ska vi få ut min gamla säng med. Ja hej och hå. Arbete för sju år.

Nu ska jag kila och knuffa på pappa så vi kan åka någongång!

Kommentarer
Tarja säger:

Man monterar en säng väldigt enkelt med hjälp av en potatisskalare och en vitlökspress.... Familjen Anttila har testat...

2010-02-16 | 20:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback