the games we play

Calle fick arbeta idag. Ordentligt. Svettig blev han dock inte.
Började med att gå lite, värma upp osv. Sedan pulsade vi ut på en åker, snön gick upp till mina knän där det var som djupast. Där skickade jag ut Calle ett par varv (longering vill säga) i skritt så han flåsade en aning. Sedan upp och vila lite, skritta runt stallet ett par vändor innan vi kilade bort till volten där det är betydligt mindre snö och bättre underlag under snön.
Så där fick han trava av sig (läs: busa av sig) samt ta ett par varv i galopp. Han var kalasduktig. Kunde stanna honom och få honom att vända med bara handen och rösten. Aldrig fungerat förut och nu vände han direkt. Ibland klickar det i hans huvud med.

Görat just nu är försöka komma underfund med hur jag ska ta mig hem imorgon. Blir knepigt.
Alla håller tummarna för att fröken Kivelä ska hålla sig hemma och jag kan ta över hennes soffa.
Om inte annat liftar jag hem, jag menar, motorvägen ligger ju inte så långt borta.


Du är så körd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback