usch!

Nu sitter jag under mitt gosiga duntäcke. Det behövs kan jag säga!
Klockan åtta ringde telefonen och väckte mig. Lika bra ändå, för jag skulle ju ändå upp. Så jag klädde mig ordentligt för att bege mig ut i det iskalla vädret. Var -24 imorse så kallt var det! Mina ögonfransar klibbade ihop sig och halsduken frös fast på mina kinder när jag andades in. Ni vet, när man andas ut blir det varmt och fuktigt men när man sedan andas in så fryser det. Inte speciellt behagligt!
Hästarna var pigga och glada, dom har det i alla fall varmare inne i stallet. Vattenkranen var det stopp i. Fick fram några droppar efter en stund med värmepistolen. Man jag gav upp, fick bege mig in till vattenpumpen.
Inne där vattenpumpen befinner sig bor alla obehagliga djur, dvs, alla sk. kinesiska vattenspindlarna som bara väntar på att attackera mig. Jag fick slå undan alla fobier och med ett illamående så fick jag sätta mig på huk och försöka få igång kranen där.
Men trots isolering (halvhjärtad i och med att det är Tord som fixat..) och element där inne så hade den med frysit. Dock fick jag igång den men vattnet var brunt. T kom tillslut och vi fick in ett till element. Får se hur det ser ut ikväll.
Dolly var nog den häst som var minst glad. Hon måste ha haft ont idag stackarn. Ska se till att åka ut relativt tidigt och plocka in henne så hon slipper kylan. Calle och Plutten däremot for ut och skuttade för allt i världen. Knashästar!

Nu när jag är hemma så ringer telefonen i princip hela tiden. Vårat värmesystem, eller vad det nu än må vara, har tydligen fått en läcka. Så ingen värme här inte. Bara vinka underbara 25 grader och hoppas på bättre tider.
Nu blir det mys i sängen, en vaaarm dusch och raggsockor - dagen är räddad.

Inatt bytte jag en propp med. Vuxenpoäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback