the power of good-bye

Så himla gött - är ledig imorgon. Just nu kan det inte kännas bättre. Dessutom börjar rean imorgon och knappt någonting är reamärkt. Men jag slipper det stressmomentet imorgon. Jag och syster plus Dixie ska ner till havet och bara chilla järnet.

Idag var det jag och Elina som stängde - dom två nyaste. Men det gick bra. Gick bra att larma och dra ut rapporter med. Vi är ganska så king. Har nog inte hänt så himla mycket. Dagens tråkigaste måste bli hålet i mina byxor. Skulle kunna säga att det är ett 'snabb-hål', men det sitter ju för långt ner för det. Haha.
Så jag måste köpa nya byxor och ett par nya skor. Mina vita är ganska så slitna. Ska köra dom i tvättmaskinen och se men skulle inte sitta fel med ett par nya heller om jag säger så.

Ni ska bara höra min dialekt nu. Tänk er en blandning av min vanliga, gnälliga Arbogadialekt blandad med göteborska/västekusten och norska. Förstår ni hur knasig jag låter eller? "Det är la gött elle'" - "Tackar, hade!" Ibland slinker det in några norska ord (mer än just 'hade' - ha det bra) när man pratar med annat folk - svenskar. Kan bli förvirrande.
Vissa norrmän är suuuperenkla att förstå sig på - de som bor precis intill gränsen oftast, medan andra står man bara och ser ut som ett frågetecken. Men jag börjar bli bättre. Gäller bara att lyssna ytterligare och försöka koppla till liknande svenska ord.

Imorgon åker Jocke, syster och Dixie till Jockes föräldrar. Så från och med imorgon blir jag ensam. Inte okej. Ingen verkar ju vilja hålla mig sällskap här i skogen. Får äta mina potatisar helt ensam framför en kass film på tv. Man kanske skulle ta en enmansfylla?
Det tråkiga är ju att jobbar hela helgen. Är ledig på söndag dock. Men det hjälps ju inte. Öppnar helt själv på lördag så lär ju kunna ta mig upp ur sängen den dagen i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback