avskavt nagellack och sjukdom

Vad har hänt i helgen egentligen? Ja, den som vet får gärna friska upp mitt minne för det skulle behövas kan jag säga. Nästan så att det är illa. Tråkigt nog. Men roligt hade vi i alla fall, tror jag!
Började med att jag och Ida nästan missade bussen till Valskog - vi fick springa och löka sönder på bussen. Men vad gör man inte? Vi passade på att ta middag i valskog också, medan vi väntade på Ann.
Sedan så kilade vi bort till fortbollsplanen där en match mellan Medåker och Valskog ägde rum, sistnämnda vann. Så det blev lagfest där. Dock inne i omklädningsrummet för att det började regna - tråkigt!

Vidare in till köping någon gång på kvällen och härifrån så låter jag allt bli osagt. Lika bra det tror jag. Tabbar, regn, mörker och sönderslagna flaskor. Hjälp av civilpoliser, mingel med trevligt folk och hot. Ensamhet, musik och dryga pojkar - dessa ord är nog hur jag kan beskriva kvällen bäst.
Det där med civilpoliserna är lite knasigt. Jag och Johanna står och pratar tills två killar (en går på Ullvi) börjar dryga sönder sig emot oss. Riktigt ordentligt alltså. Så tillslut ber jag dom bara gå därifrån och där någongång höjde dom rösterna rejält. Så då kommer två män (kan ju inte säga killar för det är ju.. inte sant!) och motar bort dom. Krävdes en del, men försvann gjorde dom! Då säger Larssa att det var civilare och att han var helt säker. Grejen är ju den att en av dom var med på samma ställe som vi i Valskog. Hoppsan. ;)

Mamma hämtade upp mig senare, någongång, och sedan bror och syster i Arboga. När slutade kvällen? Ptja, sängen runt fem då jag och syster låg och snackade ett bra tag.. så lär ha blivit runt sex?
Dixie tyckte inte att vi skulle sova länge dock och skrek härligt vid åtta. Great!

In till köping på lördagen igen fast nu var brorsbarn med också. Nea, Iza och Dixie åkte karusell. Det gjorde jag och syster också. Hysteriskt roligt!
Opepp hela dagen. Orkade ingenting. Blev en svenssonkväll. Jag satt och kikade på melodifestivalen medan resten av familjen satt på altan och mös. Tidig sänggång och riktig sovmorgon.
Vaknade dock av att syster spydde som en räv på toa. Myyys!

Långt inlägg - om jag vore er så skulle jag inte läsa.
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback