morning after dark

Vissa låtar borde man bara inte lyssna på, speciellt inte såhär i efterhand. Men jag kan inte hjälpa det. Vissa låtar har jag faktiskt raderat, de låtar som betydde mer än andra. Oavsett så finns det många bra minnen som jag ändå inte vill kasta bort. Killen må vara en riktig skitstövel men attans så roligt vi hade alltså. Så ptja, vi minns alla bra saker med andra ord!?

Brandsäkerhet idag. Klassen kilade bort till brandstationen där vi fick lite information och sådär innan. Sedan så fick vi dela upp oss i två grupper för att prova på att släcka lite eld.
Jag misslyckades totalt. Så jäkla kass alltså. Var en docka som brann, så skulle vi lägga på en filt, klappa och kväva elden innan vi fick försiktigt skulle kika om elden var släckt. Brandmannen hävde på ganska bra med vätska så när jag drog bort min filt så flammade elden upp igen (DEN ENDA som misslyckades föresten..). När jag fortfarande inte fick elden att dö så fick brandmannen hjälpa mig.
Nästa moment var en fejkad brand, eller gasol som bubblade upp genom vatten som sedan brann. Vi skulle få prova att släcka med brandsläckare. Denna man satt och ändrade styrka på gasolen när man väl stod där med sprutaren så jag fick massor. Ganska elakt eftersom det tog en evighet för mig att få slut på den förbaskade branden.

Träffade på Cajsa och Julia på tåget med. Ganska länge sedan.

Är eventuellt ledig imorgon (eller om jag struntar i engelskan så är jag ledig!) eftersom resten av klassen kommer skriva nationella. Känns helt okej ändå. Så då blir det låååångledigt. Gillas otroligt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback