don't leave me

Händelserik dag minsann!
Började med att jag faktiskt kom upp ur sängen idag - trots att jag snoozade en halvtimma. Fick knöka in mig i en full buss och satt därmed nästan längst fram. Precis innan vi kommer in i Valskog så reser sig en ful pojke (ja, han är ful just nu!) och går fram till chauffören. Jag kunde enbart höra viss ord. "mår illa" var väl det som satt sig hårdast i mitt minne. Han får därefter en plastburk av något slag, såg inte direkt vad det var. När han sedan sätter sig på sin plats igen vilket var snett framför mig så kommer maginehållet upp.
Killen får upp i flera omgångar och bara det där ljudet fick mig att vilja hänga på. Så oerhört vidrigt så det finns inte. Bussen var full och jag ville bara skrika.
Är jag elak som tycker att han borde ha klivit av i Valskog? Spyr man så är det uppenbarligen något som inte står rätt till och jag vill gärna inte sitta centimetrar ifrån en sådan person. Jag menar, bussen emot Arboga går ungefär en halvtimma efter? Jag skulle i alla fall inte vilja sitta kvar på en buss om jag fått upp min frukost!

Annars så beställde vi studentsaker idag. Så jäkla skum känsla! Blev dyraste paketet (vad annars liksom?), tröja, mjukisar och en tshirt. Klockrent. Alla ska veta att jag är så jäkla grym att jag pinat mig igenom gymnasiet!
Vi får dessutom champangeglas med våra namn på. Sweet!

Följde med Tessan och fikade efter skolan. Tanken var egentligen att jag skulle stannat länge och varit med på bakningen ikväll så jag slipper det öppna huset på lördag. Men att vänta från kvart över ett till halv fem, missa sista bussen hem, gå hela vägen till stationen och sedan vara ute i stallet tidigast vid åtta så tror jag nog att jag pinar mig en lördag.

Nu ska jag tycka synd om min hals, dricka te och mysa i soffan. Sjukdommarna härjar överallt!


Miss u bbyboo.
KOM HEM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback