i wish i had the power

Lagom mycket sömn inatt. Sådär himla underbart. Jag skyller allt på Daniella, hon som tvingade mig att kika på läskiga filmer. Oavsett om vi satt mitt i biblioteket på skolan, under lunchen så jgar bilderna mig ännu. Jag vet mycket väl att jag inte borde kolla, eller ens tänka tanken på att kika. Jag blir livrädd utan trailern ifrån Para.. Activity 2 som ploppar upp på 5'ans play. Jag sov med lampan tänd efter att sett House Of Wax. Liksom hallå? Jag är inte gjord för övernaturliga ting! Även om det är en film på ett bord som rör sig eller en vit kontur som fladdrar i vinden. Grejen är den att vi kikade i måndags, jag pruttar på mig bara pappa vänder sig i sängen och framkallar små snarkningar.

Så inatt, likt igår natt, kikade jag på Family Guy (lampan tänd givetvis) tills jag somnade. Eller jag somnade inte riktigt, för jag blev iskallt vaken när det blev kolsvart i rummet. Strömavbrott runt två. Elen kom tillbaka efter kanske tio minuter och jag kunde sluta ögonen igen. När jag vaknade igen, av att mobilen skrek mig i örat så var rummet lika mörkt som under täcket. Strömavbrott igen.
Jag fick vara söt och väcka pappa eftersom hans klocka går på ström. Var inte det enklaste att leta kläder, fixa sig och leta efter skolgrejer med en jäkla pannlampa. Men i did it!

Efter skolan så kilade jag, Ellen och Jenny till stan innan bussen hem skulle gå. Skulle bara få med mig en mascara hem men blev både skor, jeans och toffsar. Men så kan det ju gå ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback