written in the stars

Frusen tjej! Nu börjar det ju bli kallt här hemma, temperaturen ligger nog bara på 22 grader. Hemskt! Måste byta till ett tjockt täcke snarast tror jag allt.

Annars så har jag städat idag igen. Gick kalasbra förutom att det är så mycket böja rygg och gående att man blir helt paj i både rygg och fötter. Så ah älsk, du vet vad du har för uppgift på fredag - fotmassage! Haha. Det är det enda dom duger till, uppassning.
Imorgon blir sista dagen på städ, sedan går jag över till kök i tre veckor. Ska bli spännande det med. Absolut inte lika roligt som själva receptiondelen men i och med att man arbetar så pass över gränserna så är man så illa tvungen. Men skönt också på något vis, man lär känna hotellet från grunden om man börjar ute istället för repan direkt. Okej, det där lät töntigt.
Något annat som är skönt är att det inte finns någon lunch för gästerna, all personal är i princip ledig samma tid och vi alla sitter och förtär mat tillsammans vilket skapar en bra sammanhållning och en helt annan stämning tycker jag nog allt.

Idag red jag faktiskt. Har sagt att jag bara ska göra saker som faller mig in i stallet. Känner jag mig omotiverad ska jag bara åka ut och kika till djuren. Inte pressa fram någonting för känner jag mig själv så kommer det sluta i katastrof. Jag vill ha tillbaka den glöden jag hade för något år sedan. Men det kommer förhoppningsvis tillbaka, men lite paus ifrån hästarna och inga 'måste rida' så tror jag nog att det vänder.

Men nu ska jag, klockan halv tio, kila till sängen och däcka likt en padda. Godnatt kärt folk. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback