helglyx a lá deluxe

Det är snart fredag. Jag gillar fredagar. Fredagar känns skönt.
Hur som helst. Imorgon blir inte en sån skön fredag. Åtminstone inte på dagen. Börjar med att bege mig till skolan för tidigt. Emilia Saxin ska in till skolan tidigare än hon behöver! Sjuk tjej!
Nejmen smartass som man är, så lyssnar man inte på lektionerna, struntar i prov osv. Så jag sitter här nu, utan böcker och har samhällsprov imorgon. Inte okej.
Så tänkte sparka mig själv i rumpan, åka till skolan och plugga en timma innan jag börjar. Det lär ju ge mig lite kunskap i alla fall. Om inte annat så funkar jag. Nej vad skrev jag nu? Om inte annat så kommer jag bli anklagad för fusk imorgon.
Nej, nu var jag omogen. Men det är så det är, folk läser något och innan dom tagit reda på fakta så slänger dom ur sig massa falska anklagelser. Jag tänker inte fuska imorgon - bara så jag slipper bli anklagad alltså.

Efter jag gjort prov så ska jag möta upp mamma. Vi ska bli utskällda av rektorn. Nej nu ljög jag igen. Min sarkasm emot skolan just nu är hög. Gillas nog inte. Usch på mig. IG direkt.
Nej allvarligt nu. Vi ska i alla fall prata med rektorn, visa läkarintyg så alla kan se att jag verkligen varit sjuk. Ska ta med min medicin också. Usch. Är trött på det här nu!

Ytterligare lite senare så tvingar jag med mamma in till Köping. Ingen ville joina mig idag så får köra med mamma imorgon istället. Sedan så ska jag tajma ett tåg och fara till älsk. Han har lovat mig massa mys den här helgen. Bland annat massage, onyttigheter och film. Tråkigt nog råkade jag radera alla dom smsen insåg jag precis, så har inget bevis om att han har skrivit det. Menmen. Han är så söt att han kommer göra det ändå.

Men nu ska jag packa en väska till helgen - bra framförhållning!
Flytta över lite pengar på kontot - jag kan inte hantera kosingen!
Slå på en film - så jag har något mysigt att somna till!
Sova - och vakna till en hemsk dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback