vart när och hur?

Har ni tänkt på att alla toffsar alltid försvinner?
Jag brukar nästan alltid köpa på mig tjugo toffsar på HM för en tjuga eller vad dom du kostar. För det går alltid åt. Vart tar alla vägen? Vart hamnar dom och hur försvinner dom? Jag menar, man kanstar dom ju inte i soptunnan när man använd dom.. men borta är dom alltid!

Nu idag när jag använde en tofs som jag snott ifrån min syster (som jag var hos för lääänge sedan, har inte hittat några andra hemma!) så gick den söpnder. Panik! Jag fick leta i alla vrår - hittade inte en enda. Så tillslut hittade jag en. En röd! Vart är alla svarta och bra snoddar?

Detta är lika knasigt som udda strumpor i tvättmaskinen. Tåls att tänka på.

Kommentarer
Riley säger:

Sock/strumpfenomenet har jag faktiskt aldrig råkat ut för. Men toffsar däremot! Här hemma vet vi dock vart de tar vägen... Viggo tar dom... Oavsett om de ligger på ett bord eller inte, han hoppar upp och naffsar åt sig den sedan leker han rövare ett tag tills den har försvunnit. Och då går han letar reda på en ny. Så jag gissar på att alla mina toffsar ligger antingen under tv-soffan eller köksbänken.

2010-09-15 | 16:37:32
Bloggadress: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback