Förbannade julsånger!

Jag o r k a r inte ha radion på. Vilken kanal, vilken tid som helst så är det glada, pigga och förfärligt jobbiga julsånger som berättar hur uuuuunderbar julen är. Har jag inte märkt?
Jag är ett sådant barn som borde ha haft släkt som firar en "vit jul" och jag har väl aldrig egentligen tyckt om julen (och speciellt inte julekvällen) vilket jag idag inte heller gör. Julen är för mig ett påhitt för att slösa riktigt dyra pengar på människor man egentligen inte vill lägga pengar på. Julen är en tid vi har tagit till oss för att det är okej att dricka alkohol, eller vi har gjort det okej. Alkohol i massor.

Jag är på ett sätt tacksam för att vi inte samlas hela familjen som vi brukar på julafton. Syster firar julafton hos Dixies farmor, Mårten är med mig och pappa mest hela dagen och det blir bara han och jag som åker hem till mamma på kvällen. Kanske, kanske kan jag få en jul utan svordommar, handgemäng och tårar. Det återstår att se.
Dessutom tror jag att denna jul är lite extra nedåt just för att jag inte riktigt vill träffa min andra bror. Jag tänker absolut inte åka ut till honom som vi brukar och kommer han över till mamma så tänker jag vara så barnslig att jag låser in mig på rummet. Detta är egentligen att svartmåla honom, men är man så förbannat korkad att ett sms med ordet 'Sorry' löser allt det han utsatt mig för så har man inte mycket innanför pannbenet. Uh!

En annan del av mitt superkassa humör är att jag är sjuk. Igårkväll började halsen att ömma, bli röd och svullna. Kikade i spegeln och visst fanns de vita inslagen med där nere i halsen. Kuljul tänkte jag och gick för att sova. Vaknar upp med ännu ondare hals, slemmig och svårt att svälja. Men jag har inte kännt mig det minsta sjuk. Inget i allmäntillståndet alls.
Lite trött bara så jag gick för att vila nu under dagen. Vem tror ni vaknar upp med feberfrossa och huvudvärk? Hehe. Förbaskat också! Varför just nu?
Fick bege mig ut till stallet och kasta in hästarna nyss - genomsvett! Bara att skriva detta inlägg har gjort mig helt färdig. Blir sängen en sväng innan det är bingolotto.

Calle under förra årets julmobbning .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback