whoopwhoop

Nu var det någon dag sedan jag uppdaterade och jag lovar att jag överlevt julen, även om den inte blev som jag tänkt. Men när det kommer till min familj, blir någonting någonsin som planerat? Haha.

Julafton började med att jag hämtade upp tant T och hennes rödtott A för att jula i stallet. Alla andra dissade - hur moget? Det som åt mest pepparkakor var nog Kalle. Detta måste vara hans favorittid på året för han blir matad med massa pepparkakor och får dricka massa julmust. Hur många (normala) hästar är galen i julmust? Jag ska slänga upp en video lite senare där ni får se honom. Efter ett par obehagliga paket så fixade vi stallet och for hemåt.

Pappa och jag hämtade upp Mårten efter någon timma och vi hälsade på farmor. Himla mysigt faktiskt.
Efter detta blev det hem och äta julmat samt öppna de få paket vi hade här hemma. Bror fick en teve som vi skulle försöka få in i min bil. Jävla skitlås att frysa! Tog oss en kvart att elda upp alla låsen och tillslut få in teven.

Jag for hem till mamma på kvällen. Inget spännande alls. Vi kikade på film innan jag totaldäckade i sängen halv ett.

På söndagen, igår, kom syster, Dixie, Jocke och deras två hundar över. Då minsann blir det liv i stugan!
Vi åt julmat och öppnade paket. Och eftersom mina söta syskon är så himla duktiga på att planera så hade dom Maria och Mathias själva planerat att vi skulle vara hemma hos mamma. När Mathias äger ett stort jävla hus så föredrar dom ändå att vara hos mamma. Så hej och hå, två personer till och deras två döttrar i våran trånga lägenhet. Jag var dessutom stressad och otroligt irriterad så nja, det har varit bättre julaftnar!
Jag väljer inte heller att kommentera Mathias otroligt löjliga uppförande heller. Märks att han inte har någon respekt för mig eller har något innanför pannbenet.
Mårten dök heller inte upp på kvällen, i alla fall inte innan jag hade hunnit åka.

Jag tog dock bilen efter mina paket och åkte hem till Julia med Anna. När vi väl kommer dit så säger dom att vi ska bli upphämtade av Gussi direkt. Mina vänner är också bra på att planera! Hade jag vetet det så hade jag cyklat till Gussi för hon bor max fem minuter ifrån mig!
Hur som, vi for hem till Gussi för lite förpärla. Spelade spel, drack en himla massa vätska och hade det mysipysi.
Iväg till krogen. Hände inte speciellt mycket faktiskt. Halv tre tror jag klockan var så gick Anna, Ellenor och jag för att trängas på Fellini. Jäklar, jag tror halva Arboga stod där inne!
Det var bland det trängsta jag varit med om och när man stod längst fram så pressades man emot disken vilket fick innanmätet att byta plats - ungefär! Men schebab fick vi!
Anna och jag gick hem. Blåste storm. Vissa gånger så kunde vi inte gå för att vinden var så stark. Helt galet.

End of story typ. Bilder är till för amatörer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback