fucking awesome!

Blogguppehåll? Näe!
Jag har egentligen inte mycket vettigt att skriva men det är la alltid roligt att pränta ner några ord i alla fall?

Kan meddela att min broms på cykeln, trampbromsen alltså, enbart fungerar när den vill. Detta innebär att jag snart kommer ramla i den söta (svinhala!) kurvan när jag cyklar till stationen. Ni lär ju bli meddelade detta när det händer! Rätt läskigt när man kommer i relativt hög fart, nerförsbacke och en sväng på snöbeklädda gator. Upplagt för en Saxinare att ramla.

Nog om klantigheter. Uppe i tid imorse, hann med bussen och har inte gjort bort mig mer än nödvändigt idag tror jag. Lagom tråkig skoldag. Var på insperationsmöte till Ung företagsgrej. Rätt sugen på att dra igång något. Gäller ju bara att få fram en fungerande projektplan. Lägger det på is ett slag - har annat att lägga energi på.

Höjden av noll IQ idag. Kliver av tåget, går till cyklarna och spanar ut över cykelhavet. Ser inte min cykel någonstans! Får panik över att någon snott den. Står hur länge som helst och bara glor på alla cyklar. Folket måste ha trott att jag var helt retard. Även fast jag hörde kommentaren "Oh, vi har blivit sponsrade" så kopplade jag inte alls.
Saken var det att alla cyklar hade fått ett sadelskydd, reklam ifrån något företag. Det var som om min cykel fått en 'osynlighetscape', som i Sagan om Ringen! Bara för att det satt ett rött sadelskydd på min cykel så såg jag den verkligen inte, trots att jag stod max en meter ifrån den! Ohmy!

Helgen föresten, vad sker?
På fredag åker jag till Västerås direkt efter skolan. Möter upp Ellenor för att köpa present och sedan blir det middag ute med Julia som blir nitton under måndagen. Blir nog ett gäng som käkar lite och chillar innan det blir hemgång.
Ska se till att få in bilkörning i helgen. Måste kirra lappen snart!
Måndagen blir det mys hemma hos Mathilda. Julia blir som sagt nitton så vi ska över och käka lite mat och bara glida. Mathilda får äran att klippa mitt hår också. Kanske skulle ge sig på att färga utväxten samtidigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback